依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2014年11月21日 星期五

嘉嘉的為食路上,食遠飯

有一段時間好鍾意食遠飯,唔好誤會,我呢個遠飯,係遠近果個遠,而唔係軟硬果個軟!喺香港,叫得做遠飯嘅地方,都不外乎係淺水灣、石澳,又或者西貢、大埔打後果尐區域。咁既然係早期,就一定係同過關去深圳果類無關,而我之所以咁鍾意食遠飯,就一定係拜我個車牌所賜。

喺電台番工冇幾耐,我就考到車牌,我地果陣時冇乜大志,二十幾歲人冇諗過買樓,而坦白講,我地果陣時覺得話俾人聽買樓係一件好唔型嘅事,係老餅兼老土嘅行為,我地果時有錢係會去買車同換車,覺得咁至係無負青春。

所以我當時考到牌第一件事,係將拍戲得番泥果五萬蚊囉左去買一部一手嘅日本車。而咁橋,我地有幾個朋友都一齊咁上下時間考到車牌,於是就成日拉大隊去食遠飯。不過唔好誤會,我地唔係鍊車,我地只係想喳車啫。

果時我地最鍾意去石澳果間黑色嘅羊仔,一來夠遠,可以喳車喳個夠本,二來佢尐嘢真係好食,而家寫下寫下,又有尐掛住佢個pavlova。雖然價錢唔平,一餐飯又飲酒又汽油,一晚可以使成千蚊,之後重可能再去飲嘢,但係果時我地個個都覺得自己係up and coming果個,個個都搵到,覺得前面個世界係自己嘅,而且不過係自己俾番自己果份,所以錢使得幾疏爽。而家諗番轉頭,都覺得真係幾豪!

之後點解冇乜食軟飯?一來年紀大左,有尐成家立室,有尐男女分手,有尐發展方向唔同就各散東西,而另外一個最重要嘅原因,咪就係因為吹波仔囉!雖然話飲兩左杯去吹,都應該唔會超標,但係點知尐食物會唔會用酒煮呀,一個唔覺意,點左個紅酒燴牛膝,再飲兩杯又咁橋吹中左,咪好唔抵!於是大家就開始少左食遠飯,而據我所知,好多果頭嘅鋪頭,以前逢星期五、六都有搞beach party,但係吹波仔之後就完全息微,有尐甚至執笠添!

遠飯係食少左,但係喜歡食遠飯呢樣嘢係永遠唔會變嘅!我而家間唔中都會開架車去西貢,唔係食海鮮或者甜品,而係食下午茶,而家真係冇乜心情去西貢食海鮮,又貴又迫,真有尐透不過氣來,但去食下午茶就唔同,遊客相對較少,而小店依然保持果種認真而論盡的風味,手腳係慢尐,但你見佢地論論盡盡又唔係好識遷就客人果個樣,就真係食得我好開心,我真係零願你落多尐心機喺食物上,都唔想你係咁擴大泥做,結果淪為快餐店呀!

而另外我都鍾意去大尾篤果邊食晚飯,一來果度有間西餐廳叫做Luca尐食物做得幾好,材料亦都新鮮,各款食物都很有水準,而不可不吃的一定是甜品雪糕杏仁條。一個人可以食四條!

其實早好幾年我都成日去呢個地方,但係近年因為佢隔離起緊村屋,令到本來開揚空擴嘅地方變得焗促同沙塵滾滾,日頭真係唔敢去呀,容乜易碟碟都係風沙骨,但係夜晚尤其是而家呢尐日子去就最啱!

趁住秋未初冬嘅季節,坐在戶外。一邊仰望牽牛織女星,一邊細啖美食,感覺悠閑,雖然都係唔可以飲紅酒,但係如果餐廳可以播番尐爵士樂就好似財爺話齋,都算係幾中產咖喇。咁食完飯之後,如果有時間,重可以一直向船灣淡水湖主壩走,由停車場起計,來回不用二十分鐘,而我就通常會上到去行一段路,再瞓喺壩上仰望星空。

畢業後,你有幾耐冇仰望過星空喇!你有幾耐冇面對過個天呀!當年嘅浪漫情懷剩番幾多?當日改變世界嘅理想又去左邊?(昨夜的渡輪上)

2014年11月13日 星期四

嘉嘉的為食路上,飛機餐

飛機餐,我好細個就食咖喇,你唔好以為我咁巴閉,細細個就可以搭飛機而有飛機餐食喎,我細個食果尐飛機餐係喺餐廳入面食嘅,係考試成績好至有得食。咁你又唔好以為係我考試成績好喎,果個肯定唔係我,係我家姐,而阿媽為免獨留兒童在家中,就一定會帶埋我去。呢尐唔係叫讀書叻,係叫有食神!

重記得果間餐廳喺旺角,入面黑矇矇,好似好high class咁,去到我就坐低等食,飛機餐唔係我叫嘅,係阿媽叫嘅,如果俾我叫,就一定係baked Alaska火焰雪山喇!好喇,個飛機餐到,係一個銻盤,上面已經啤定左唔同間格,就好似而家尐小朋友餐具咁,每格放有唔同嘅食物,咁究竟上面放左尐乜嘢食物,我真係唔記得左,我只係記得有一格係啫哩,震下震下咁好得意,而且佢俾好多花奶,食得我好開心,雖然記憶已經好淡,但係我反而記得個餐幾多錢喎,係$5.5。

之後有機會搭飛機出外旅行,就知道原來飛機餐唔係尐好嘢,雖然都有沙律、頭盤、主菜、甜品,但係一盤過只係方便飛機上有限嘅空間俾餐飯你食咁解,而飛機上嘅飛機餐嘅托盤亦都冇間格,反而係每樣食物都有個盤或者杯呀咁裝住,而尐刀叉匙羹亦都好骨子,於是我地果個年代尐人搭飛機,就好興順手袋埋尐刀叉匙羹喇,我亦見過人連杯同小托盤都獵埋,淨番個大托盤同食剩果尐嘢!

你唔好以為尐空姐會叫你交番尐貨出泥喎,我地果個年代,生意可能真係比較易做,所以尐航空公司都將呢尐計左入成本,冇人會出聲,亦冇人會叫你俾錢去買。就當係一種宣傳工具。係呀,我地果個年代叫做80年代,一切都好美好,空中小姐幾咁高高在上,點似空中服務員咁實幹,我見而家尐空中服務員真係由起飛做到落機,就算飛長途,明明係瞓覺時份,頭頂果𥵃紅燈都時時有人㩒,好似驚佢地太得閒咁!

講遠左,講番飛機餐先。咁之後出泥打工就有好多機會用公數坐飛機,所以坐嘅位都闊尐而飛機餐亦都感覺上好食左尐,咁點解係感覺上呢?因為佢只係將尐食物幫你放落個碟度,好似叫做食得冇咁迫夾,但實際食緊嘅都係番熱食物,好食極有個譜。

咁多年泥,我都對飛機餐上面果尐餐具冇興趣,早期雖然係鐵匙羹,無論款式質地都唔錯,但係我屋企都有餐具喇,駛乜用人地用過嘅餐具喎,但係有一次,又係因為公幹,並且係長途夜機,食晚餐嘅時候,當空姐幫我將食物放在碟上嘅時候,我見到傍邊放左一對好骨子嘅胡椒同鹽樽,一灰一白,好簡單好靚,我當時連飯都冇食,即時玀起泥係咁把玩,好鍾意。到收碟嘅時候我真係忍唔住,問空姐我可唔可以玀左佢,空中小姐話轉頭覆我。過左一陣,佢出泥,手上有一對胡椒鹽樽!
國泰航空精緻的胡椒鹽樽

當時真係好開心,而事後知道因為太多乘客想留呢對樽仔做記念,航空公司開始收錢時,我重開心,因為我果對係無價寶!

不過,咁多年之後,對無價寶都唔知俾我塞左去邊!但係諗番轉頭,果個感覺依然係開心。

今日如果你話請我去食飛機餐,我當然多謝你喇,因為你要買張機票請我上機我至有得食,但係我會自己食飽左至上機,瞓醒一大覺之後,請空中服務員請我食番杯雪糕,對我泥講,呢個至係最美味嘅飛機餐呀!

2014年11月6日 星期四

嘉嘉的為食路上,熊掌

天氣開始凍,中國人最鍾意喺呢個時候進補。又唔知幾時開始,所有稀有動物,都係補身嘅,於是全世界嘅稀有動物,一聽到中國人呢三個字,就驚到魂魄唔齊!雖然中國人有句說話叫「背瘠向天人所食」,但係我諗呢句嘢都係冇乜真理,係尐為食精度出泥俾自己下台階嘅啫!

做左二十年公關,喺多次嘅出差、宴請嘅經驗之中,唔少都係記憶猶新,而食過嘅特色嘢都唔少。話說有一次係返內地工作,對口單位請我地食晚飯,食飯之前已經有人提及今晚有好嘢食,我不以為已,心諗,唔係貓狗就得喇,其他所謂珍禽異獸,我懷疑係老作居多,不過係豬肉湯一碗,又或者係燜牛肉或者羊肉鍋,邊得泥咁多山珍海錯!

坐到埋檯,一輪祝酒之後,大家都輕鬆了很多,食埋個冷盤其實都好飽,不過就而家至開始上菜。只見我地度房門一開,已經有十二位待應在門外等候,佢地托盤上都放有金蓋小窩,跟住一齊行入房並企喺我地傍邊,然後同一時間分別將個窩放到我地面前之後重幫我地開埋蓋。

金蓋一開,擺喺面前嘅係一碟震顫顫嘅淺啡色透明物體,大細就好似一件東坡肉咁,個樣就有尐似上海人好鍾意食嘅啫哩凍,但係就比啫哩凍重軟尐,見到呢尐不明物體,我第一個反應係拱個鼻埋去聞下先,冇甜味又冇咸味,有小小好似海產嘅惺味,又好似有尐騷味!我唔係好肯定係乜嘢,雖然對口單位猛話係好嘢,但係直覺話我知係唔慌好嘢!

我當時望下老闆,再望下其他同事,因為全團得我一個女仔,佢地最鍾意搵我較飛,睇佢地都係喺度剝花生等睇戲咁款,又或者等我食完知道係乜嘢之後佢地至起筷!其實我諗,就算我食完我都未必知道係乜,因為我都未食過呢樣嘢!

我唯有望向對方老闆,佢地都好鍾意整蠱我,但係我唔開會時會同佢地講下外面有尐乜嘢新事物,得意嘢,連餐飲禮儀都同佢地講埋,亦因為咁,我同對口單位嘅關係係好好嘅!對方老闆見我咁猶疑,笑笑口然後說,何小姐是朋友喇,唔好整蠱佢!佢說話一出,坐喺我傍邊嘅小李就立刻拍拍手,呢個時候只見一個穿上待應服飾嘅美少女,手持托盤走入我地間房,行到埋我地張檯時,一手揭開托盤蓋,一手將托盤內嘅食物送到我地眼前!嘩,毛生生嘅一隻手!跟住佢就報菜:呢一味係熊掌!

嘩,我真係暈一暈!熊掌!佢真係驚我地唔信佢,於是整隻未煮嘅熊掌俾我地睇!我諗我當時隻眼應該瞪到大過個頭,所以坐喺我傍邊嘅小李話:唔駛驚,當係駝峰咁食,好補身。

當駝峰咁食!駝峰我都唔食喇,重講熊掌!我諗我當時有尐面青,而事實係我開始反胃,但係當場又唔到我反檯,咁大張合約傾緊,埋欄咁滯,人家盛意拳拳,請你食好嘢,就憑你一個低級員工?唔係要人換菜係嘛!但係我真係食唔落口,亦都真係點都唔會食呀!

正在唔知點算,我個老闆出手,佢呢尐番書妹唔識嘢,罰佢飲酒,嘩,正中下懷,飲酒係我強項,亦係我興趣,而當日酒水係我地安排,因為佢地都想試下尐法國紅酒,所以果日飲嘅係靚紅酒,而唔係佢地果尐燒得著嘅白酒,所以多多都冇問題,之後大家唱談甚歡。

人地有冇食我唔知,亦都唔敢去望,但係我真係一啖都冇試到。其實我睇佢都不過係一堆骨膠原,要補骨膠原應該有大把其他嘢食,唔駛搵隻熊泥飛呀!