依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2014年12月28日 星期日

嘉嘉的為食路上,鳳梨酥

也記不起是從那年那月開始,朋友去完台灣送來的手信,就由牛肉乾、豬肉乾,變成了鳳梨酥。記憶中我是並不太喜歡這改變的,因為我始終認為豬肉乾是最美味的了,特別係厚切豬肉乾!但朋友送的手信,總不可以掉換或折現,更不方便要求人家下一次記得買豬肉乾吧,更何況,豬肉乾也不是間間都做得好,你買那個新字頭的,我不吃也不覺可惜!

咁點解咁多人鍾意送鳳梨酥呢?佢又唔係平過人,又唔係好食過人!原來鳳梨嘅台語發音近似「旺來」,帶有吉利興旺之意,所以就越泥越多人用佢泥這禮!由於我喺收到鳳梨酥之後,從來不動聲息,於是之後就一直收朋友從台灣帶回來的鳳梨酥手信。人家送來的好歹也是一份心意,眼見越收越多,而種類又越來越多,也總不能次次背瘠骨落,食左就算,於是我決定跟鳳梨酥建立感情。

首先,我要對它多點了解。甚麼是鳳梨酥呢?觀其名好容易就聯想到是用菠蘿肉所做的酥餅吧,這個對了一大半,因為這要看出品商用了幾多成的菠蘿肉來做鳳梨酥。嗄,鳳梨酥除了菠蘿肉之外,還有其他內容嗎!有呀,還有冬瓜茸,其實這本來無可厚非,因為鳳梨肉本身略帶酸味,再加上纖維比較多,所以如果都用鳳梨肉製出來的鳳梨酥,味道會過酸及比較鞋口,不夠滑口,但後來人們為了減低成本就把鳳梨肉與冬瓜茸的比例改變,變得越來越多冬瓜茸,咁菠蘿肉就少好多喇,再加上過多的油和糖,於是鳳梨酥就變成了一舊又油又甜的物體,曾經有一段時間收到的鳳梨酥是拿起已一手油,咬落去更是一口油,食完後再看看包著的紙巾,那一個一個的油印,看了真令人以後也不敢吃鳳梨酥。

真是怕了鳳梨酥呢,之後,朋友送來鳳梨酥我也只留一個,其他的立即分派給朋友,以免一個人吃得過胖。

又過了一段時間,朋友說要讓我試試另一款鳳梨酥,叫土鳳梨!我心想,又是甚麼名堂!但人家盛意拳拳,好歹也要吃一口。呀,味道不錯,略帶酸味,但這比一味得個甜字好好多喇,但口感較強,一條條的軟軟酸酸的類似果肉的物體,要咬至可以吞落肚去消化,唔似得以前尐鳳梨酥咁可以入口溶化,但係好在佢又冇乜渣喎!

朋友說這一條條的是貨真價實的鳳梨肉,是一種特別的品種,果肉、紋路、外型同一般鳳梨不同,而且纖維比較粗,酸度及鳳梨的味道也比一般鳳梨好,做法也沒從前的油,而且冇加入冬瓜茸,所以好吃很多。

這個我是同意的。於是間中也會把朋友送來的土鳳梨酥全部收埋自己食。

現在的鳳梨酥改良多了,菠蘿肉與冬瓜茸的比例也改進之外,做法也清啖得多。而且唔一定要食土鳳梨,只要揀啱牌子都好好食。如果你要我推薦,這裡不方便講牌子,但是你上網一查就自然會查出由有品德的製造商所出產的佳品,還有就是在天氣微熱的6-8月,在小山丘上採得的菠蘿所做的鳳梨酥,我覺得就最好吃了!


嘉嘉的為食路上,奶茶

要飲奶茶,而家就真係一件好容易嘅事,隨便行入一間茶餐廳,二十零蚊已經有一杯,矜貴尐,去半島都一百蚊有找。但係喺我好細個嘅時候奶茶真係一件事泥咖,唔好講話茶葉難買而且貴,就連鮮奶都唔平呀,不過有陣時我地食麵包果陣,都想學人地飲番杯奶茶,西化尐吖嘛,咁就全靠我阿媽動腦筋,我地都有奶茶飲,就係普洱加鍊奶嘞。幾好飲咖。可能係用普洱嘅關係,茶色比較深,而加左鍊奶就唔駛問都知,係甜到飛起,不過果陣時都飲得好滋味,因為唔知原來嘅味道,所以都好好飲,更何況其他同學冇試過,咁我又覺得自己好威喇!

記得好細個時屋企嘅早餐係煲飯煮送,因為爸爸食完要返工而我尐家姐哥哥亦要番學。之後,我地幾兄弟姊妹覺得早餐食飯好悶,而媽媽當然亦都乘機唔想煮,咁講下講下,爸爸喺孤掌難鳴嘅形勢下,過左冇幾耐,我地嘅早餐就變左做麵包奶茶,間中加條腸或者火腿芝士咁囉,間中都會掛住碗白果腐竹粥咖,不過日日食就真係頂唔順呀!

曾經奶茶都係我嘅生命食量,當然佢嘅重要性比唔上可樂,但係要番工嘅果段日子,我係冇奶茶唔得咖,我飲奶茶唔駛多,一日一杯唧,但係要一起身就飲,唔係就好唔掂!咁冇奶茶飲會點呢?如果冇飲奶茶,我係會懵下懵下,個人好似完全失去重心咁,唔知要做尐乜好,嚴重起上泥,重會反胃兼作嘔。我試過唔飲,因為有一段時間成日要出差,果陣時又未出果尐即沖紅茶,咁又冇理由帶罐奶周圍去,咁咪諗住用念力話俾自己聽,冇奶茶飲喇,飲水喇,但仍係真係唔得,真係戒唔到喎!

冇奶茶飲嘅身體,係好大脾氣,完全唔俾面我,先係反胃,繼而身輕手軟,頭暈面青,真係完全控制唔到!咁你手軟面青係冇得扮嘅,而我亦出命博殺,唔係果尐扮病偷懶嘅人,所以老闆都冇我乎!試過飲豆漿,你知內地乜嘢豆漿都有,咸嘅、甜嘅、濃嘅、稀嘅、有料無料,乜都有,但係一食即反胃!因為當你反胃嘅時候,係乜嘢都做唔到,而你老闆見到你咁嘅款,係比你更加反胃,但係都冇乎!

好彩後來出左即沖紅茶包,雖然要另外加奶粉同糖,而味道就當然冇茶葉加奶同糖咁好飲,但至少頂得住,而且真係方便好多。咁當然後尾出埋三合一,雖然味道仍然同沖茶葉差好遠,但係佢夠方便,一包搞掂就真係功德無限喇!

但係我而家已經冇需要咁飲法囉喎,戒左?又唔算,因為我平日係會飲嘅,只係唔需要俾佢控制住唧!咁個改變係點樣泥嘅呢?話說我番晨光之後,菲籍家務助理幫我天天預備奶茶一壺,等我可以攞番電台飲,咁有一日佢要放假番鄉下,咁我當時都諗,嘩,要再早尐起身煲茶至得喇,但係我前一晚訓覺,唔記得較早尐個鬧鐘,結果梗係冇時間煲喇!

咁番到電台又已經要開始好緊揍嘅工作,咁都冇時間俾我作暈作嘔!就係咁,我就脫離左奶茶嘅魔掌喇,做晨光有尐乜嘢得著,暫時未知,但係就真係幫我擺脫左奶茶嘅操縱!


2014年12月12日 星期五

嘉嘉的為食路上,可樂

如果你話我嘅血液之中,有一半成份係可樂,真係一尐都不為過。都唔記得幾時開始飲可樂,總之,記得喺小學嘅小食部果時,當同學係用緊牛奶券日日換牛奶飲時,我已經一個星期可以飲一枝可樂。當然我都好羨慕果尐有錢日日飲牛奶嘅同學,但係我爸爸只係普通打工仔一名,一個人養大我地六兄弟姊妹重個個堅持要中學後繼續讀上去,都幾難捱,所以真係要讀講聲多謝!

講番可樂先,日日飲牛奶除左可以滿足虛榮心之外,實在唔係我果杯茶,反而自己儲零用錢飲可樂,我覺得比較有型,同埋似個大人,係咁咖喇,小學雞重唔扮大人唔通而家扮咩!果時學校賣嘅係細支庄,好新鮮,好夠氣,上完體育堂飲一支落去,真係好鋸!而且唔知果時係尐配方唔同定係因為年紀細,飲完之後,個腦好似俾佢那一那咁,有小小興奮,呢個感覺係而家飲可樂時已經冇咖喇!

之後我就係咁一直飲可樂,但係都係飲得比較疏,因為冇錢呀。直至我出泥做嘢,即係喺港台返工喇,我就有能力隨時飲嘞!果時真係幾癲,一日可以飲成三四罐,一早起身要飲喇,做節目又一定有一罐喺身邊喇,之後食晏同食晚飯亦一定有可樂,總之我果時乜都唔飲,一定只飲可樂,有時錄音錄到𢛴,同事見我不在狀態,都會買罐可樂泥紓援下我個情緒。可想而知呢個飲品對我幾咁重要!

飲可樂如果可以我係會揀樽裝泥飲嘅,因為真係新鮮尐同好味尐。話說有一次,我地一大班朋友上廣州食飯,果時重未知一滴香、地溝油呢尐名菜,都去得好密下。點完一輪菜之後,我梗係叫罐可樂,點知朋友順口問有冇枝裝,佢話有喎,嘩,大家不知幾咁興奮,連平日唔飲可能嘅朋友都叫一枝泥鋸下先。轉個頭,阿姐就送來十枝可樂,不過睇到我地大家眼都突埋,因為呢枝可樂係一公升枝裝!

不過後尾我都覺得我飲得太多喇,而朋友又嚇我話,你咁飲法,好似人地上癮咁,戒唔甩你就死!係?咁大件事?咁我又試下唔飲得唔得先!又冇事喎,都冇好似尐人上左癮人咁典床典𥱊,咁即係可以繼續飲喇!

點知一嚇未完一嚇又起!又有人話,你有冇睇網上有條片呀,佢地將副假牙放入杯可樂入面,過左半日可樂連假牙都𢲡爛,你飲咁多落去,唔單止爛牙,腸都𢲡穿呀!唉,呢個呢,要泥呃下尐小朋友就或者得嘅,第一我未睇過條片,第二我都唔識人睇過條片,不過點都好,如果可樂真係會𢲡穿條腸,我條腸都應該一早穿左,而全世界亦一定有好多人條腸俾佢𢲡穿左,外國尐人咁鍾意打官司,重唔成機告到佢飛起咩。

另外,就算真係有個咁嘅實際,佢係將隻牙放喺一杯可樂入面一段長時間,如果話可樂會𢲡爛牙,咁都係我要含住好大嘅一啖可樂一段長時間至會有作用,不過要長時間咁樣含住咁大啖可樂,都應該要去睇牙醫,因為個牙較應該出左事嘞!

飲品姐,駛乜咁認真!不過宣傳呢款飲品嘅廣告公司就好認真,話說有一年佢地搵我錄廣告,果句口號前後加埋得六個字,其中四個重係牌子名,但係我就一錄錄左百幾take,真係老貓燒鬚,我平日真係五take起十take止!最後,我真係再變唔出乜嘢花樣,我同廣告公司講,我謝哂喇,正話錄果尐有啱就用喇,冇我就唔收錢喇。後來佢地都有用到我把聲,而我自我檢討結論係當日佢地冇俾可樂我飲,所以搞成咁囉!

2014年12月5日 星期五

嘉嘉的為食路上,聖誕蛋糕的回憶

我少年時所認識的聖誕蛋糕,從來都是像麵包,但中間又加有提子,味道甜甜,而質地略乾,並且是在意大利製造,專程運到,就像現在於李嘉堂賣的那種。價錢並不便宜,但一年一次,也算是應下節咁喇。

後來我去左中環工作,有一次食晏嘅時候行左上去士丹頓街果頭,經過一間西餐廳,見佢個蛋糕櫃面放有一個好骨子嘅托盤,上面用玻璃罩妗住,入面放左幾件蛋糕物體,黑蒙蒙、細細件丁方兩吋,睇下個價錢竟然係六十蚊一件!我講緊係十幾年前喎,乜咁巴閉呢,於是行埋少少去睇下,見個蛋糕上面重有尐提子同車厘子呀咁!正想問下詳情,點知個待應眼尾都冇望下我,就走番入鋪頭。咁我又冇理由追住佢去買嘢,何況我都未必買!咁我咁啱第二日又係去果頭晚飯,我又心思思想去睇下,點知今次個玻璃罩入面係空嘅,問個待應,佢話呢款蛋糕三點前多數賣哂!咁巴閉!

之後我都轉左工,又過左成年,有一次我同個朋友去行山,終點就喺佢屋企附近,於是就去佢屋企飲杯咖啡至出城番屋企。佢太太好熱情,問我地肚唔肚餓,佢有尐蛋糕熱一熱佢就食得,其實行完幾個鐘頭,都真係有尐餓,咁我就老實不客氣咁話好呀!

喺佢入去熱番尐蛋糕時,佢老公話尐蛋糕係佢老婆外家焗,嘩,啱哂我喇,我最鍾意食自家製食物,不過佢未講完,佢話佢外家喺澳洲,呢個蛋糕係由悉尼寄過尼!嗄,咁你唔早尐講,我心諗,早講我死人都唔話肚餓喇!你唔好話我冇義氣,一個蛋糕,由悉尼寄過尼,你話駛唔駛一個星期呢?再加上焗好之後至去寄,又一日,佢兩個都要番工,包裹一定要去郵局攞,咁佢去郵局收郵包又唔知幾多日,個蛋糕點重食得呢!

但係喺我內心𢛴哂嘅同時,我聞到一陣好甜好甜嘅味,隨之而來係焗蛋糕嘅味,咦,好香喎,唔通就係果個來自澳洲外家的千年蛋糕!如果係又真係博左條命都要試下喎!

件蛋糕一放喺我面前,我就認得,佢就係我喺士丹頓街見到果件蛋糕嘅親戚!一樣係咁黑黑實實,一樣係咁多提子同車厘子,分別就係上次佢俾個玻璃罩妗實,我聞唔到尐甜味而今次佢番熱左,個甜味就更加突出嘞!我一啖咬落去,嘩,好甜,甜到牙都痺埋,不過,真係好食,再一邊飲冇落糖嘅藍山咖啡,真係苦中有甜,人生,如果係咁,都唔錯,苦中有甜。

你可能會問,咁件蛋糕冇壞咩,十幾日喎!冇,咁甜而密度咁高蛋糕,冇咁易壞嘅!

咁我當然會順口問下點整喇,點知佢老婆話唔識,但係可以問佢娘家,咁之後就冇左下聞。我都試過去中環搵番十幾年前果間鋪頭,可惜,執左喇!佢當日夠膽收咁貴又咁好賣,應該好好食,真係可惜!直至我買左英國才女美廚神Nigella Lawson本cookbook,揭下揭下,俾我揭到Christmas cake呢個食譜,但係只有材料粉量同做法,就冇相,咁我睇左一輪佢個食譜,憑經驗我知道應該係咁上下,於是我即刻買材料去試。

第一次做有少少失手,因為唔係好明白慢焗嘅道理,人地叫我150度焗兩個至兩個半小時,我自把自為,以自己焗蛋糕嘅經驗改做180度一個小時,結果個蛋糕好乾!之後我再依足做法整一次,就已經完全掌握到,正如我所講,焗聖誕蛋糕一尐都唔難,跟足步驟就得,難就難在搵齊材料同焗好之後摳佢三幾個星期,有得睇冇得食果種祈待唧!http://hokarlai.blogspot.hk/2013/11/2013.html

而家開工重泥得切,食自家製嘅聖誕蛋糕真係好味尐咖!

2014年12月1日 星期一

嘉嘉的為食路上,出前一丁


今集購丁麵。係香港人都知丁麵係一個牌子,而唔係用微波爐叮熱個麵咁解!而其實講丁麵真係打死,因為作為一個香港成年人,又有邊個唔識煮丁麵,又或者冇自己嘅一套西丁麵心得呀!講丁麵?真係講呢尐!

我食丁麵嘅經驗自然唔少,細個嘅時候,考試成績好,即係中英數冇肥佬,至有得食丁麵,係就係cheap尐,但果陣時係唔俾食咁多丁麵,因為佢唔單止被稱為冇益食品,重曾經一度流傳,話呢隻麵係膠做嘅,食得多,身體會積存好多膠質,會塞住尐腸,之後就會死咖喇!不過都食左咁多十年,又都未聽過人因為身體內有太多膠而死,咁我諗呢方面嘅顧慮應該可以取消!

食左咁多年丁麵,我一直嘅煮法都係煲一煲水,水滾落麵去,然後等到麵煮好就落埋包味精,之後熄火就搞掂!但係近來至知道原來我呢個煮法係錯嘅!原來煮麵嘅部份冇問題,但係味精粉係要先倒落個碗度,然後等個麵煮好,先倒尐煮麵水去開味精粉,到尐粉溶哂至倒埋尐麵落個碗度!我點知呢個係最正確做法?個包庄紙係咁寫咖嘛,而且重有人講,如果包味精粉放入滾水內,高溫會產生不良物質添,唉,都又唔知邊句真囉!

不過我而家食丁麵係會煲兩鍋水,煮好麵之後,將味精粉放入另一鍋內,再加埋尐麵入去,咁樣,至少個湯清尐,感覺上好似食少左好多不健康物質咁!當然你會話咁驚就唔好食喇,但係又真係唔得喎,因為佢係我嘅comfort food,當工作困擾,身心疲倦之時,一碗充滿麻油香嘅丁麵,真係可以令人心情為之一振,如果再加一枝可樂真係可以令我心情輕鬆番哂。

其實丁麵一向最殺食就係果包麻油,咁多年似乎都係靠包麻油食糊,除此以外都冇乜點改變味道,可能中間有試過一尐新口味嘅,但係應該唔係幾成功,所以我地都唔多知佢以前出過尐乜嘢味!但係近年就唔同,出左好多味,而呢尐新口味又真係配制得幾好添。我唔係得把口咖,我真係走去買哂咁多款泥逐一試味至寫咖!

其中我最讚賞就係東京醬油豬骨湯麵,湯底香濃,飲完一啖之後,係唔可以收手,明知係人做味精湯,你都係會追住泥飲嘅!另外咖哩湯亦都做得非常好味,不太辣但吃完之後,會有一種內心發熱的感覺,與吃完咖哩之後泛起嘅溫暖感覺好相似。我知道有人喜歡吃黑蒜油豬骨湯麵,但我覺得那幾滴黑蒜油在那碗麵上游下游下咁,賣相不佳,而且湯底亦沒有甚麼特色,可能與我口味不對,所以我並不欣賞!

當然這些新口味中,要數我最喜歡的,就一定是香辣麻油味了。其實以前有時為左配合自己口味,我都會加尐辣椒仔去碗丁麵度幫助刺激味蕾。而家佢有辣味,而且辣得泥都幾惹味果種,唔係死辣,所以真係非常之原美。

不過自從有左呢款辣味之後,再食番原庄口味,就好似真係冇咁吸引,連麻油味都好似冇之前咁惹味咁!不過係咁咖喇,我地生活喺呢個物質之都,不斷俾新事物刺激,無論視覺、聽覺、味覺,都好容易番唔到轉頭!所以得閒真係要去親近大自然,尋找番視覺、聽覺、味覺嘅原汁原味,如果唔係只識得抱住比真像濃郁嘅仿製感覺,就真係太可悲喇!