依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年4月30日 星期四

嘉嘉的為食路上 - 拉椰糕

為食路上呢個環節開始到而家,好似未同大家一齊整嘢食,係呀,我忽然間冇左整嘢食果條神經,但係我記得我欠鵬仔一底拉椰糕,而且都拖左成大半年,咁我就嚟又大一歲喇,唔想欠住個債呀。所以上個星期二,當我做完節目,就揸住張清單去九龍城同超級市場買料。

拉椰糕真係好好食,我第一次食佢係N年前喺新世界中心果間金牛苑,記得果晚去到都未坐定,朋友就好慌張咁問個待應姐姐,重有冇拉椰糕,個姐姐好整以暇咁話,你等我去問下先,咁就行左去,之後果幾分鐘,我個朋友好似等佢老婆生仔咁,坐唔安企唔樂,一時又岳高頭裝下個姐姐番嚟未,一時又自己同自己講,下次記得訂位時要訂埋拉椰糕,總之緊緊張張咁,直至個姐姐行番番嚟,並且話有,咁佢至似番個人!我睇佢個資態,如果冇拉椰糕,係會起身走人果款!

終於果餐飯食到尾聲,待應姐姐同我地清好張枱,換過尐碗筷就問我地可以上拉椰糕未!呀,唔記得話你知,果陣時我地出街食飯係真係食得好悠閑嘅,食完每一度菜係會同你換碟,以免影響下一度菜嘅味道,而主菜之後係會幫你換碟食甜品,亦都唔會限你個半小時內要走人,當然你可以話唔得環保,但係呢尐先至叫做出街食吖嘛,趕喉趕命咁又點叫做出街食啫,只係想填飽個肚嘅話,食快餐店都得喇,駛乜上餐廳酒樓喎!

講番碟拉椰糕先,上枱真係得四舊丁方一吋嘅綠色物體,一叉拮落去,嘩,軟熟到啜住個叉,唔,好香嘅椰汁味,咦,暖嘅喎,當年微波爐未咁流行,而就算有,食肆尐大師傅係唔會用微波爐嘅,呢個係身份嘅象徵,所以呢件又軟又暖嘅拉椰糕係蒸嘅,一口咬落去,煙韌香甜,食完之後滿口椰香,回味尤甘,可惜一人得兩舊,但係已經好好喇,因為我地後面果張枱冇得食添呀。

其實拉椰糕唔難整,果份心機先至最攞命!你諗下,五、六分鐘咁蒸一層,冇可能整三層呀,最少都七層,如果三個色重最少要整九層添,咁樣來來回回已經成個鐘喇!重未計之前尐制作過程喎,整一底拉椰糕真係兩鐘頭閒閒地,咁你話焗底蛋糕都要喇,但係焗蛋糕係佢有佢焗,果一個鐘頭內你可以做其他嘢,唔駛哮住佢逐層加料喎!

好,開工。15厘米四方焗盤一個。材料方面我以就手為主,超市有嘅都係用超市嘅貨式。包括椰汁400克、木薯粉200克、粘米粉15克、班蘭葉兩條、冰糖120克、水200克、鹽少許、班蘭葉色素適量。做法:煲滾水,加入冰糖,煮溶之後熄火,攤凍。

用中火煮椰汁、剪成條狀嘅班蘭葉同鹽,一滾即刻熄火,攤凍。

將木薯粉同粘米粉倒埋一齊,再倒入攤凍哂嘅糖水同椰汁,一路倒一路攪,唔好俾佢結埋一舊舊,之後再過篩。


這裡應該有700克的椰汁混合物。將佢地分成300克同400克兩杯,喺400克果杯加入班蘭葉色素(我落得比較少,所以色淡),咁你就有一杯綠色、一杯白色嘅液體。
呢度係兩份,所以分別係800同600克
進入蒸糕嘅程序喇,注水入鑊並放入蒸架及焗盤,開火,水滾,倒入第一層綠色液體,五分鐘後,倒入第二層,呢層係白色嘅,如是者梅花間竹,而到最後兩層就分別蒸七分鐘,之後熄火,乜嘢都唔好郁,15分鐘之後至由個鑊度攞盆糕出嚟攤凍。

真係要等佢攤到凍哂至好倒出嚟切,唔係就會黏住個底,甩甩離離咁好肉酸,咁你可以話咁都食得啫,食得,咁既然咁都食得,就唔駛逐層倒咁哂心機喇,亦都唔駛加色素喇,成盤咁蒸咪得囉!駛乜咁貼身待候佢兩個鐘啫!

2015年4月23日 星期四

嘉嘉的為食路上 - 雲南米線

我的為食路上很多時都同工作有關。唔係因為工作原因而有機會用公數食好嘢,其實果尐飯真係背瘠骨落,食多得滯,好易會胃痛!我講嘅其實係工作地點。到而家我依然好鍾意去深水埗食嘢,你地唔好以為我係喺尐飲食書推介至識得去深水埗開飯喎,旨意佢地就死喇,做下參考就得,依足去食,會洗多好多冤枉錢!

我之所以比較熟深水埗係因為我喺果度番左四五年工。不過之後雖然唔係番深水埗但係都會落深水埗開會,而開完會都會食飯,咁跟住地頭蟲就梗係有好嘢食喇!話說有一次小葉約我去開會,之後就帶左我去一家到左今時今日我都會成日去嘅地方,呢間鋪頭係賣雲南米線嘅!因為我地去得比較早,所以人唔多。

自己搵位坐低,枱面放左一個膠籃,入面有匙羹同茶杯,另外重有一壺類似普洱茶嘅物體,咁當然重有一筒筷子喇!就係咁多,到左今日都重係咁安排,淨係中間試過一次裝修,改
歪個門口咁大把!餐牌呢,咁就要岳高頭喇。

第一次去對住掛得高高嘅餐牌真係不知如何是好,因為佢嘅量詞令我非常困擾,咁係乜嘢咁難明呢?窩,個窩字呀!佢話小窩米線連兩個餸20蚊,之後一個餸加2蚊。咁對廣東人嚟講,窩親就好大碗㗎喇嘛,揚州窩麵呀、蟹肉窩伊呀、雞絲窩米呀呢尐叫做窩呀呀嘛,咁食晏喎,一來邊食得落一窩嘢呢?之後博中眼瞓咩,二來咁大窩至收20蚊,嘩,用尐乜料嘅,真係有小小膽戰心驚呀!但係見另外兩個同事都係咁叫,重要加餸添,又點清菜,又炸雞翼又炸豬扒咁,重整左窩田七氣窩雞!

咁唔通我重扭扭擰擰咩,既來之則安之,叫窩炸醬腐皮呀,心諗炸醬撈左落尐湯度即係冇嘢,咁腐皮都好易食呀,大碗得滯都唔駛好似食剩好多餸咁咁浪費呀!

落完單之後人開始多,一張四人圓枱原來可以坐六個人,放在中央嘅大枱就更加係物盡其用,我地三個人坐四人枱,本來要插兩個人落嚟,但老闆話我地叫嘢多唔夠位罷至可以自成一國!但係人搭枱唔等於坐得好舒服,我嘅背瘠係長時期同後面位阿太接觸嘅,有時我重懷疑佢係有小小乘機借我嚟攤抖嘅添!

冇幾耐,果窩米線到嘞,車,嚇得我呀,咪碗一個,窩乜鬼嘢啫!睇見自己叫得兩味餸重有尐後悔添!嬲嬲地,一啖咬落尐米線度,咦,又幾好食喎,有米香、又彈牙,韌而七咬得斷,你知而家有尐麵線唔知係咪用橡筋做㗎,咬極唔斷嘅!嘩,個炸醬更加唔駛講,香辣惹味,當日我重好食得辣,自己再加一羹辣椒油,嘩,好食到唔停得口!我之後都有試過同事果尐雞肉、燒肉、火腿、魚蛋,覺得普普通通,而之後我都去試過佢最出名嘅黃鱔窩,味道確係香濃,但係對我嚟講就真係濃左尐,所以一路到而家,食左20幾年喇,我都係食同一個模式,就係炸醬腐皮米線嘞!

咁你又唔好以為乜都冇變,味道係變左少少,個炸醬冇咁惹味冇咁香之外,個價錢都變左好多次,由我最初食嘅20蚊一窩連兩個餸,到之後嘅22蚊、23蚊、24蚊、到今日已經係30蚊喇!加幅唔算多,但材料少左。亦係事實,記得最初食腐皮,真係一疊一疊咁食到你飽為止,但係前幾日我去,得番四疊都冇,而且重薄左好多添!

不過,話係咁話佢啫,生意難做亦係事實,只要佢盡力保持水準,我依然會幫趁㗎,都食左咁多年咯,炸醬腐皮米線,已經係朋友嚟㗎喇!

2015年4月16日 星期四

嘉嘉的為食路上,豉油西餐廳

有些地方你太耐冇去,就會被自己遺忘。話說我上個星期牙痛,忍忍忍忍忍,忍左成個星期,終於唔去睇牙醫唔得,咁你可知有幾痛,因為去睇牙其實係要有好大勇氣嘅!咁我同姑娘卜左時間之後,就開始要輔導自己,我會好似細個媽媽同我講咁,嗱,唔係好痛唧,剝完牙我買條雪條俾你食!剝牙?唔好啩!睇情形唔似去到要剝咁大件事,唔食雪條,搵尐好嘢食就真。

於是我上網搵銅鑼灣有乜好食呀!即刻彈左一堆唔知乜嘢出嚟,於是我好有耐性咁逐個睇,嘩,全部唔係細囈嘢就係唔慌好嘢,嗄,呢幾間都話好食!是咪收左錢,定係公關請呀,咁開飯法就不如靠自己去逐間試!

但我時日無多,重有幾個鐘就要上刑場,一定要搵到間好嘅至安心去見牙醫呀!咦,以前禮頓中心咪有間類似豉油西餐嘅,喺地牢嘅,不如就去果度食喇,咦,咁耐冇去,水準如何呢?會唔會有變呢?但係老店應該靠得住嘅,其實最驚唔係佢能唔能夠保持水準,最驚係佢做唔做得住呀,銅鑼灣喎,租金幾十萬幾十萬咁㗎喎,咁搞法一碟炆牛尾咪要成千蚊至維到皮!一面諗一面上網搵,好似怕遲一秒搵佢會消失咁!

禮頓中心冇呀!上次經過好似變左咖啡鋪喇!

好彩佢只係搬左去隔離果幢原來用嚟做騷嘅舞台果度!嚇得我呀!

於是急急訂位然後坐車去見牙醫!真㗎,知道之後有好嘢食,內心係會踏實尐,坐上張行刑凳上都冇咁驚,總之每次牙醫部機器weeee一聲咁開,我就諗下佢個金必多湯,佢個田螺同火焰雪山,真係好能夠分散我嘅注意力。俾牙醫搞到我一口泡之後,終於生番哂,臨走佢重話,除左麻辣火鍋,乜都食得喇,發達!佢之後又補多句,咁就梗係唔好咁熱氣喇!

由小巴街急急腳行去利舞台果邊,搭lift上16樓,或者唔係周日假期,客人唔算多,依然係果種舊式嘅招呼,唔會扮friend亦唔會唔理你,總之做番本份,我其實寧願咁樣,做人做事都係實在尐好。

打開餐牌,咦,價錢真係唔算貴,比另外一家主打瑞士雞翼平,嘩,金必多湯呀,你好嗎?豬扒呀,用乜嘢汁好呢?龍脷呀,你坐定定等煎喇!最後我點了一個磨菇汁黑毛豬扒餐,餐湯改金必多湯加$15,我覺得好合理,朋友點左個牛油煎澳門龍脷餐。

金必多湯好似唔多覺有魚翅,但仍係湯底香甜,而朋友嘅磨菇湯雖然都係忌廉湯底,但係就同金必多湯唔同味,邊似得外面尐忌廉湯咁,無論磨菇湯、粟米湯、雞蓉湯、周打魚湯、都係一個味,因為佢得一個湯底,但係重竟然有食家夠膽話果間嘢好食!

埋單落樓五百蚊,有湯有茶,以銅鑼灣區嚟講,唔算貴,我當然亦知道唔可以用個平字嚟形容,但係真係貨真價實,條龍脷真係外脆內軟,油香四溢,豬扒係真係有肉味,我認為與其出外食埋尐唔知乜嘢,不如平日喺屋企自己煮,一個月或者兩個禮拜至出街搵間真係好嘅去食餐好嘅重實際。開飯就梗係番屋企喇,上網點開唧,用佢嚟查下地址就係幾方便就係真嘅!

呀,如果呢間餐廳可以喺銅鑼灣生存係因為大業主有良心,咁我要真心多謝,如果唔係,原來其實間餐廳捱租都捱得好辛苦,咁我請大業主手下留情,等我地都有番尐地方回味下童年體難得一喫嘅豉油西餐!

2015年4月9日 星期四

嘉嘉的為食路上,那一杯清心直說的何嘉麗

唔知你有冇聽過一杯飲品叫做何嘉麗呢?冇聽過唔緊要,因為呢杯飲品雖然曾經極為流行,但只限於某一個時空,而且佢亦並唔係咁易飲到,因為佢只係喺港台嘅酒吧有得賣。乜港台有酒吧咩?你問。有呀,曾幾何時重盛載過無數風流人物!當年五台山上工作嘅,未到過港台呢個吧,真係好打極有限!所以喺我二十年後,第一次返港台,同同事打完招呼之後,第一件事就係去個吧度睇睇!當然我知道個吧已經唔存在,但係我總係懷住一份渴望同希冀,俾我相信港台呢個吧係恆久而不息,永遠喺建制之外,但係當我偷偷地推開度門,我就發現,佢已改變,改變到我可能已唔再認識佢,但係咁其實又有乜嘢關係呢,我只係知道喺呢一剎那,我係想念你嘅!(誰令我能情深一片...)

人係唔會無源無故諗起舊事嘅,不過喺講原因之前,等我同你講下呢杯何嘉麗嘅來龍去脈。當年我都係一個APO,即係助理節目主任,亦即係畢業後可以考取嘅最低階級,不過我唔係公務員,係合約形式。咁當年我地都好多嘢做嘅,所以而家尐同事唔好呻忙,電台唔忙就冇左果種趣味㗎喇!咁好多時候都會做到唔記得左食晏,係呀,你地而家重有得食晏,然後喺成六點至覺肚餓,咁當然中間係食食埋埋好多唔等使嘅薯片汽水之類,食到滯哂!咁肚餓又唔係好開胃,就好自然會走左去吧,果陣時個吧已經好新潮,有飛碟賣,即係兩塊麵包中間夾尐嘢,然後放入個機度一夾,再烘一陣就有得食,而我最鍾意就係食芝士火腿飛碟,香脆惹味,而家諗番起都流口水!

有幾次喺我買完飛碟之後,都會遇到老闆,見到佢地我都只係點下頭、問候一下,然後已經唔知講乜嘢好就走人,後來有一次,果位當年重係戴住墨鏡嘅哥哥問我,傻瓜麗,係呀,呢個係林敏聰同我改嘅花名,做乜唔飲嘢,我話冇錢喎!係呀,各位現任APO,我地當年都係唔多夠洗㗎,加油喇!好,番番去當年現場先!咁果位戴住墨鏡嘅哥哥佢話,我請你吖,咦,有人請又唔區喎!好吖,我答。但係之後我就好後悔囉,因為喺葉先生整緊杯飲品時,佢係咁問我嘢,我一面唔知答乜,一面望住阿葉先生,想佢快手尐,點知阿葉先生好似黃先生上身咁,慢慢將幾枝唔知乜嘢係咁倒嚟倒去,急得我呀,唉,阿媽都教落,便宜莫貪喇!呀,葉先生同黃先生係當年一齊喺吧度做嘢嘅!

終於,搞掂,咦,酸酸地,甜甜地,又幾好飲喎,之後我就梗係多謝都差尐唔記得講就走人喇!咁又有一次我又落左去酒吧買飛碟,諗起當日杯飲品,於是就請阿葉生幫我整番杯出嚟,咁你而家又有錢飲?你問。係呀,月頭吖嘛!講番葉生先,我見佢今次快手快腳,轉眼已經搞掂,於是又抱住美好嘅心情去飲一淡先,點知,嘩,乜咁酸㗎,完全唔係之前果個味道。成十幾蚊一杯,就咁唔飲,浪費左尐喎,於是我話我上次飲唔係咁㗎喎,葉生問,咁係點㗎?
多謝 Betty Yam提供照片
既然佢問得我,於是我就索性走入吧檯後面,放肆咁逐樣試,加下呢尐又唔似,加下果尐又唔啱,終於喺我一輪調校之後,試啱味,重再做一次以確保份量準確不誤,至走人,臨走前我重話,記得呀,下次嚟要咁做呀,重有,你同我教埋黃生添呀!嘩,當年的我,幾有勢,真係不知天高地厚!之後呢杯何嘉麗就喺香港電台個吧入面不逕而走,而當年嘅何嘉麗,亦都喺傻下傻下咁喺港台有好多發展。之後聽講試過有杯混血何嘉麗同埋有杯夏妙然嘅,但係都唔紅!

今日之所以會諗起呢杯何嘉麗,喺因為收到消息,原來葉先生走左喇,仔大女大㗎喇,走得應該安樂,多謝葉生,多謝你帶俾我地好多美好嘅回憶。收到消息之後有一刻我想過再一次落去吧嘅原址緬懷一下,下一刻我相信我應該就咁保存住呢一份渴望 希冀,俾我相信世上有一幸福 垂手可得 又永遠喺掌握之外,有時 激情捉喺手裡面 會化為灰燼 反而藏喺心底 可以歷久常新,貪求思慕只因癡 一切眼淚 思憶都係徒然 (讓我安躺月下!)















2015年4月2日 星期四

嘉嘉的為食路上,自家煮

有一段時間我係好鍾意玩煮飯仔嘅,唔好以為係好sweet咁小兩口煮飯仔喎,由頭到尾都係我自己煮嘅唧!我果陣時會成日睇食譜,睇完之後就會跟住嚟試做,咁煮完尐嘢就一定唔係自己食喇,死咩,如果真係咁獨食,真係幾難唔肥,所以我係會請人嚟我屋企食嘅,真係差唔多個個星期都有局!

不過你唔好以為嚟得我屋企就實有好嘢食,試過有一次唔識死,叫左成十幾人嚟我屋企,其實我果次都精,一早請阿媽叫佢個秋香幫我煮定兩個餸,重係要大大份嘅,咁就衰極都唔會餓親人喇!但係果段時期嘅我,依然比較有脾氣,見一大班人殺到上嚟,招呼得完呢個同果個去Club House打波,又唔記得睇火,到救得番個餸嚟,又好似冷落左朋友咁,一時間好似乜嘢都做唔到咁,個人忽然一把火咁燒起上嚟!最後,係煮左餐出嚟食,食就唔慌好食,但係至少有嘢落肚,真係要多得阿媽果兩個餸打底,唔係?我睇佢地實餓到連去之後去食碗麵醫肚嘅能力都冇呀!

咁呢次之後我就精左嘞,限人數!最好係6個,最多都唔好多過8個!咁生活就輕鬆好多喇!6個人嘅組合我認為最理想,四個人可能係兩對,咁好多時傾傾下就會變左兩對人自己傾,6個就唔同,會夾下其他朋友唔一定係夫婦或情侶,就算係都比較容易搵話題,就算冇嘢講,玩遊戲都係人多好辦事喇。

咁通常6個人我會煲一煲湯,尐人成日覺得煲湯好難,其實煲湯係最易,尤其是而家有燜燒煲。只要買足料,在爐頭上煲滾水之後落材料,喺佢再滾之後較細火,再係咁滾住佢嚟煲一個鐘頭,就可以放入燜燒煲,咁一路等到開飯之前半小時再攞出嚟煲滾佢再滾住煲半個鐘,咁個湯就冇乜機會失手嘞!

另外我一定會有一味魚以外嘅海鮮,方便吖嗎,嗱,白灼蝦就最就手喇,水滾掉落去見佢紅紅地,再熄火搇蓋,轉頭就有得食,除非你買左尐唔新鮮嘅蝦,否則呢鋪係冇得輸嘅!唔用蝦可以買鮑魚仔,亦都可以蒸蟹,總之蒸親唔會失手,除非你尐料唔新鮮或者唔記得睇火。

咁果陣時我就好似一隻兔仔咁,喺個廳同廚房之間跳出跳入,煮個不亦幾乎,但係慢慢喺每次曲終人散,淨番自己一個人喺廚房洗碗,我就會有少少失意,你唔好以為我尐朋友咁冇義氣,𡁻完鬆,掉低我自己善後!佢地係要求幫我洗埋碗至走,但我係潔僻精,人地洗完嘅碗我都會再洗多次,所以佢地幫我洗碗係冇用嘅!咁講番我呢段愛煮飯的日子,大概過左年幾兩年咁就結束左,而結束之後,我亦都好少下廚,一來真係冇乜mood下廚,二來亦因為少做而變得生手,時間、火喉掌握得唔夠好,破壞左我聲譽,就尤得試過我手勢嘅間中攞出嚟勉懷一下喇!

咁我而家冇大聚會?咁又唔係喎,而家去朋友屋企喇,佢地至少有工人,唔駛好似我咁,又要返工,又要去買餸,又要煮之後又要洗,真係散哂㗎!咁好唔好食?好㗎,佢地肯跟住本書嚟做,唔會太差,最多係老左少少,但係我都老左少少喇,唔計較得咁多,何況而家約埋朋友食飯,其實係傾偈多過食喇,唔駛做有得食,又可以同知己摸住酒杯底傾偈吹水,簡直係五星級代遇喇!