依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年8月27日 星期四

為食路上,掃街

你有冇試過掃街呀?唔係真係攞把掃把落街掃果尐清潔大隊長喎,我地呢個環節叫做為食路上,就梗係同食有關㗎喇,我所講嘅掃街,係真係沿住條街一路行一路食。咁你可能會問,而家邊度可以咁食法呀?係呀,而家真係唔知邊度有得咁食法呀!如果你知道邊度重有得掃街,唔該通知聲。

我最後一次真正嘅掃街係喺佐敦寶齡街,,好多年前喇,果度一到傍晚放工時間,尐車仔就唔駛二十秒,全部湧哂出嚟,之前又完全唔覺佢地踪影㗎啵,之後各就各位,有尐似而家行人專用區咁,自己知道自己位置,唔會擺錯位,當然背後有尐乜嘢有勢力人士做過手腳,我就唔知嘞!

之所以叫做掃街,係真係檔檔都咁好食。我通常會先剪番一串牛榜、牛肚,然後一路食一路行過唔夠三步嘅隔離果檔買一串炸大腸,咁你唔好以為我會攞到一手都係,係唔會嘅,因為炸大腸係好好生意嘅,你要排下先至有得食,咁我會大叫一聲:一串炸大腸呀!咁老闆會岳一岳高個頭,認住你個樣,跟住又dub低頭繼續切佢嘅炸大腸同埋另一樣唔記得係乜。老闆好勁,就算前面有成六七個人,佢都可以認清先後次序,永冇出錯,咁我企喺處等嘅時候除左食我嘅牛榜牛肚之外,又可以做尐咩呢?嘩,好多嘢做㗎,睇下附近重有乜嘢食喇,睇下條大腸喺個盤上面俾猛火煎到彈彈下個樣喇,同埋睇下老闆手起刀落切大腸都好好睇㗎。

食完條俾老闆切成一片片,搽滿芥辣同甜醬、香脆無比嘅大腸之後,我會去食番碗碗仔翅,係呀,我好豪㗎,唔食生菜魚肉嘅,淨係食翅。都唔知係真係鍾意食翅而冇錢食定係鍾意尐麻油味,其實係槳粉嚟嘅啫,有乜咁好食呢?唔知,但係我通常係可以食兩碗嘅!

食完翅其實都差不多,不過我係控制唔到自己唔去食雞腳墨魚嘅,尐雞腳同墨魚都係橙色嘅,記得佢個檔係零捨不同,係一個木櫃框玻璃箱,好似好乾淨咁,而佢用果把刀同炸大腸果把又唔同,係短身嘅,而尐雞腳係凍嘅,不過好好lun,尐腳筋真係好好𡁻,而尐雞骨係咬落有雞味㗎!

其實食到呢度都真係好飽喇,但係又冇乜點食過嘢咁,於是我通常都會買番底雞蛋仔嚟揸下手,好似會飽肚尐咁,不過多數都係meet 下meet下嘅啫,唔係真心食,邊度重食得落呀。不過番到屋企俾阿媽問起食過乜,我至少話有底雞蛋仔好似實在尐啩!

諗番起都有尐流口水!好多年冇掃過街喇,你呢,你幾耐冇掃過街呀!而家好似冇乜地方俾你咁掃法,真係一架一架車仔泊住一齊,你順住條水落去就可以督下督下咁有得食,真係好開心㗎,而家呢尐車仔檔上哂鋪,一來已經唔係果回事,二來價錢又貴到離譜,而最重要係一個鋪頭賣哂,冇以前果種由街頭食到街尾果種掃街feel,係差好遠囉!

不過上個星期,我又體驗左一種新嘅掃街型式。話說我計劃去威,點知個天要落雨,冇法喇,於是同朋友走左去茶餐廳坐,當大家都食緊早餐時,我地其實已經食左,於是就咁叫杯咖啡就坐左成朝,好彩果時個成11點,個場唔算旺,唔係真係俾人掃我地出街呀。坐到十二點幾,人開始多,於是我地就轉場去食晏,食左碗墨魚丸河之後,飲埋枝可樂,就行下行下,行左去食糖水,之後重買麵包番屋企食。每樣嘢都幾好食。

蝦,咁樣坐下食下,行下食下,唔知可唔可以算係現代掃街呢!喺冇辦法嘅情形之下,雖然掃得遠尐,冇左右隔離咁多檔俾你揀,但係都算係聊勝於無㗎喇呵!

2015年8月20日 星期四

嘉嘉的為食路上, 美華菜館

話說呢個星期日我去左美善同道果間美華菜館搵食,間鋪頭個老闆娘咁樣同個客講:你嚟幫趁唔係大哂,我唔做你生意至係大哂。好有勢,真係要有番咁上下至可以講呢句話。其實聽過呢間鋪頭好耐,不過對於美善同道我係好驚嘅,唔係驚有賊,係驚行錯路,果頭對我嚟講係一失足成千古恨,錯過左個街口就唔知要兜到去邊先至有回頭路。咁今次有人願意做司機就唔同咁講法喇。

去到係下午一點半,係刻意避過午飯最繁忙時段。但係去到都重係滿座,不過有幾個位埋緊單。冇幾耐就坐低,嚟舊式上海鋪就一定要食上海湯麵,呢個係我個人喜好,另外見到枱枱都食緊小籠包同窩貼,收到喇,呢兩樣一定係手本名菜,於是又每樣叫一籠,呢個時候老闆娘發聲,真係全場收到,兩樣只可以叫一樣!

我個心當然有少少唔高興,但係見個場咁多客,而蒸籠只可以蒸果幾籠,師傅亦都已經不停手咁包,於是算,就揀左窩貼。不過老闆娘都有好體貼咁補番句,佢話如果之後有多,會俾一籠我。咁又合理喎,佢都想個個客都有得食啫。之後我又叫左其他食物,只見佢不停咁叫我唔好再叫喇,食唔哂唔好呀!啱,食唔哂唔好,但係我食得哂吖嘛!










黑醋排骨先到。佢有三款排骨,我個心係想食酥炸排骨,但係老闆娘推薦黑醋,到我見到係兩碟一齊出,我就明點解。個黑醋味唔錯,排骨都諗得嚟幾有𡁻頭。

之後,係我嘅上海湯麵,對於呢個麵,我係非常有資格講好定係唔好,因為我真係食左幾十年上海湯麵,以我嘅經驗,呢個麵嘅湯要好濃、面頭尐肉絲唔駛多,夠味就得,而最重要係大白菜嘅絲要多要諗,再加一個豆板醬,咁就very good嘞!

呢碗麵嘅湯係淺啡色,顏色不對。飲一啖試試,味道都不對,飲落口毫不滿足!面頭尐菜唔夠諗,亦因而唔入味,又切得太大條,整體嚟講,唔係一碗有水準嘅上海湯麵。坦白講,好失望,因為喺香港自從小巴街果間上海鋪冇做之後,可以食到好味嘅黑色上海湯麵已經好難,一心以為呢間係我嘅安心之所,點知!

希望鍋貼會好尐喇!都係有少少失望,睇個樣就知,可以煎多兩分鐘就好嘞,而家係熟但係表皮未脆,咬落去係韌嘅。另外,我地亦分配到一籠小籠包,不過不失,不過尐薑絲真係切得好幼細,值得一讚!

臨尾見隔離位叫高力豆沙,老闆娘話一碟八粒,你食唔哂,唔好叫,嘩,咁我重唔乘機,我話,我同佢分呀!老闆娘見我咁欣賞,就話,平日唔可以,今日我幫你做!呢碟高力豆沙,係食得過嘅。

埋單二百零蚊,唔算貴,但係我相信我係錯過左佢嘅黃金時期,又或者係我叫錯嘢,但係基本功係唔會冇左㗎!如果連上海湯麵都做唔好,就唔好咁大口氣喇,雖然話小店有情,而無可否認,老闆娘係性情中人,生意亦都好到佢做唔切,但係打開門做生意就點都要顧下客人感受,因為你尐嘢好食就話俾你丙下當係情趣,如果尐食物唔能夠保持水準,到時你想做生意都冇人幫趁,重可以咁豪咁話我唔做你生意咩!


2015年8月13日 星期四

為食路上,山頂的Wildfire

山頂對我們那一代人來說,是曾經遙不可及,所以亦格外有祈盼!小時候難得一次爸爸媽媽會帶我們上山頂去,那時候去山頂對於住在九龍區的我來說,真是攀山涉水,先要坐車,再要坐船,然後是走那長長的一段路去搭登山纜車。那時的所有交通工具都沒有冷氣,去一轉山頂真是冬冷夏熱!未到山頂已經想打道回府,但作為家中最年幼的我,仍是有特權的,就是可以伏在爸爸的背上瞓陣先,咁就可以無驚無險,上到山頂!

要講我同山頂嘅故事真係有排講,但係今日係講食,如果有人同你講話山頂有好嘢食,你係唔應該信,因為果度尐租咁貴,扣哂燈油火臘同人工租金,又重邊有錢買好材料,但係如果有人同你講話山頂尐餐廳算食得過,咁又可信程度高喎,因為有能力喺果度開餐廳嘅,都係大型連鎖式店鋪,全部由大廚房制作,餐廳只係番熱加工,咁水準就算做有保證喇!

山頂好多餐廳我都去過,不過要講個景最靚,就一定係野火嘞!佢主打嘅係美式西餐,薄餅、漢堡、沙律、牛扒、豬肋骨呢類食物少不了,飲品更是豐富而多姿多彩,梗係喇,咁好賺,甜品亦是這類餐廳的強項,它們最愛說自己提供的是美式份量,上到枱時唔好嫌大份呀,可惜,呢個係二十年前寫落嘅,到今日,真係三扒兩撥就食完!

因為開左車,所以冇飲酒,雖然唔係我揸車,但係做人唔可以咁冇義氣,冇得飲就一齊唔飲囉!我叫左杯檸檬茶,貪佢冇免費refill,係呀,呢個世界,便宜莫貪係處世名言,免費refill果尐即係即沖喇!朋友叫冇杯士多啤梨橙,待應送到埋嚟重唱住歌添,睇佢又唔似咁後生,係Twins嘅Fans喎!

另外叫左一個頭盤,包括炸雞翼、炸魷魚、煙三文魚、墨西哥餅同埋烚薯仔,即係乜都有,樣樣試下咁喇,呀,又樣樣都幾好食喎,唔知係咪掛住望落地玻璃窗外嘅變化而冇留意尐食物味道呢!不過窗外又真係多姿多彩㗎!我地訂左七點鐘,坐低果刻,外面依然光猛清晰,維港景一望無際,水面剛巧有一隻十幾層高嘅郵輪行過,望落去都好似隻艇仔咁細,非常可觀而有趣!

於是拿出手機,呢度影下,果度影下,順手又叉一件雞翼食下,再同自己影下,同人地影下,又去督件三文魚,就係咁影下食下,已經食完哂碟頭盤!咁靚嘅景,尐食物唔太差已經過到骨!

跟住天色開始變黑,就叫多個Pizza。都係講番今日主打果樣食物,即係個景先,雖然已經入黑,但係見住佢慢慢變黑,到最後黑左,真係全程都咁吸引。Pizza上枱喇,佢嘅安排非常好,就係喺Pizza下面加個架,將尐調味放喺下面,放正中間係人都攞到,咁唔駛遞嚟遞去咁,真係既方便又唔阻地方。

咁你唔好以為我可以專心食pizza喎,因為原來果個幻彩詠香江重未做完,一到八點,佢又飛左幾枝激光出嚟,呢尐嘢對於我地做騷出身嘅人嚟講係唔係特別吸引嘅,但係因為身處高位,所以可以一眼睇哂,一路順序咁閃到去郵輪碼頭果邊,又確實幾可觀!

冇錯,呢間野火嘅食物,喺佢其他分店都有得食,除左一樣,就係個靚景,所以至會遠道前來,咁如果你真係要嚟就要事先訂位喇,咁識訂就梗係訂30號枱喇,唔好問點解,你訂左,嚟到,坐低,再感受下周圍嘅艷羨眼光,你就明點解要訂30號枱㗎喇!


2015年8月6日 星期四

為食路上,滾動行勝利道

對於養貓養狗的朋友來說,勝利道是他們為寵物們買食物、做美容、睇醫生的地方,當然如果你想買一隻寵物番屋企養,勝利道都有得賣,條街真係變成寵物一條龍!變?你問,乜以前唔係咁嘅咩?所以嘢以前都唔係而家咁㗎喇,不過勝利道以前就真係同寵物扯唔上關係嘅。

其實我都好耐冇去勝利道,話說果日我忽然想去食下東江菜,去到泉章居又太多人,至醒起行過幾個街口果段窩打老道,好似有間醉瓊樓喎,與其喺度企到唔知幾時,不如去碰下運氣喇,行到身水身汗,去到門口至知佢冇做喇!雖然有尐惆悵,但係都要醫肚㗎,就轉左入勝利道。

細個時住窩打老道,每次口痕想落街搵嘢食都會行去勝利道,雖然佢隔離嘅梭椏道都有好幾間食肆,但係果度要撐斜路,我都做過廢青,唔多想郁係正常嘅!

當年勝利道近住窩打老道呢邊,有間好出名嘅夏銘記,佢尐魚蛋真係好好食,尐河粉又軟又新鮮,真係有一陣粉味,好好食。

咁嚟夏銘記食魚蛋粉,識食嘅就梗係飲番幾啖湯先喇,味精就梗係有喇,但係佢個湯底真係好惹味,真係要喺落辣油之前嗒真個湯,唔係真係浪費左。另外一定要食嘅係佢嘅辣油,一辣到底,非常有勁,咁如果你唔食辣就真係有尐可惜,因為食魚蛋粉唔加辣油已經係好可惜,再加上你唔加夏乜記呢個咁正嘅辣油,果個享受程度真係大幅下降,不過冇法,淨係食魚蛋粉囉,至少呢度嘅魚蛋真係比其他地方好!臨尾叫支汽水,只係收$6,實在經濟實惠,飲完真係順哂!

不過夏銘記已經唔喺勝利道嘞!玩嘢呀,你話,執左都重介紹!少安無燥,咁人地又冇執笠,人地只係搬左去油麻地警署後面果間百老匯電影中心隔離啫,我早幾個星期都去過,仍然好味,不過個鋪頭唔易搵,千祈唔好入錯喺大街大巷金壁輝煌,都同佢中間個字一樣果間就得嘞!

好,講番勝利道,咁點解我會忽然想起夏乜記呢?因為喺搵唔到東江菜又唔想食海南雞飯嘅情形下,最後我係走左入夏銘記個舊鋪去食晚餐。呢間餐廳有幾樣嘢係好攻到我嘅死穴嘅!第一,佢有卡位,係呀,卡位係我兒時上茶餐廳嘅情意結,第二,佢由一班年青人運作,有呢兩樣嘢嘅餐廳,我係一定入去嘅!

我叫左個晚餐,$188,唔算平,但係有五度菜連一杯飲品。包括餐湯,腸仔忌廉湯我又真係未飲過,前菜我揀左磨菇酥盒,相信個酥盒係現成貨,不過個磨菇汁加埋蜆肉都幾好味。之後重有意粉,呢碟嘅份量唔算大,而主菜係燴羊柳,羊嘅肉質唔錯,可惜味道過咸,我一路食一路飲水有尐剎風景!最後係甜品,初時以為係雪糕,但係食落至知係乳酪,酸酸甜甜咁,好消滯!




落樓要成二百蚊,咁你話抵唔抵?好食就幾多錢都抵,講真,食物一般,但係勝在份量好夠,真夠攬住個肚出門口。

出到門口望過對面,見到一間日本菜餐廳,又令我諗起當年我喺電台做嘢做到好夜都未食飯,於是揸架車去勝利道,就停喺對面間粥鋪。食完埋單,個老闆娘話有人幫我俾左,重記得老闆娘問,你唔識佢㗎咩?我笑一笑冇答佢,就開車走左喇,到而家都唔知果個係邊個。

對你地嚟講,係流住眼淚行嘅勝利道,對我嚟講係充滿感情同美好回憶嘅勝利道!