依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年10月23日 星期五

為食路上,上海吃大閘蟹

既然係大閘蟹季節,咁當我去到上海就唔可以唔食大閘蟹喇!上海食大閘蟹嘅店鋪,比較出名嘅有幾間,包括新光、王寶和同埋成隆行。新光我好多年前去過,而王寶和我亦都試過,前者當年係劃一地以套餐形式出現,聽講而家都係咁做,當年已經成700幾蚊,相信而家重貴,佢嘅好處係幫你脫哂殼,然後分開膏還膏,肉還肉、腳還腳咁一份一份食,好處就係唔駛食到手損脷損,唔好處就係你都唔知自己食咗幾多隻,而亦因為佢幫你做哂你冇乜嘢好做,唔好玩!同埋食大閘蟹喺揭開個蓋前,唔知尐膏夠唔夠多果一刻係好刺激嘅!

王寶和好尐,佢可以散叫,而價錢亦都相對合理。係上海的食大閘蟹食肆之中,最親切嘅選擇。成隆行就未去過,正因為未去過,所以今次就專程去試一試。不過我地都係淺嚐即止,因為佢嘅價錢都唔算平,三百幾蚊一隻先至得5两,而且我地第二日就會去上海以外嘅洋澄湖食大閘蟹,果度我之前去過喇,今次係食過番尋味!

喺上海住嘅同學安排之下,我地坐咗成兩個小時嘅車去到巴城。沿途係冇乜風景,大可閉目養神,而去到亦都已經係晚上,所以都冇乜湖光山色可言!不過此程目的係同大閘蟹死過,所以唔睇景就罷!

去到巴城附近已經見到有婦女走出馬路拉客去食大閘蟹,都咪話唔牙煙!再近尐就見到一個二個大牌寫住唔同嘅蟹場名字。我地去上海朋友用開果間,佢先帶我地去後面蟹場睇下,係一個二個浸喺水中嘅大籠,知道我地想食五兩左右就絞起其中一籠,嘩真係倒瀉籠蟹!

話就話俾我地揀,但係冇榜冇盛而燈光又昏暗,再加上水嘅反映,你真係唔知佢地有幾大隻,唯有講個信字!所以熟人介紹好重要。不過有一樣嘢可以肯定嘅,就係尐蟹好生猛。咁幾錢先!哈,呢度係80蚊一隻,哈哈,尋晚食三百幾蚊隻果尐即刻dump,唯有食多幾食維皮喇!

20分鐘後,一大盤蟹殺到,膏雖然未係最飽滿,但係肉味特別鮮甜。果位蟹農同我講話大閘蟹就係咁,膏多肉就冇咁甜,而肉甜尐膏又未夠滿。

咁就易喇,農曆九月就食肉連唔錯嘅膏,而農曆十月就食膏,幾時上去食,自己執生喇。


2015年10月15日 星期四

為食路上,「任食大閘蟹」攻略

我好細個屋企已經貫輸冇咁大隻鴨乸隨街跳嘅觀念,而我喺中電個老闆,亦好鍾意講 too good to be true。所以一分錢一分貨呢個道理,我一早就明,你以為一百蚊真係可以食到碗燕窩?不過如果你信,咁可能因為心理因素,你會覺得自己食完之後靚咗都冇人會拉你嘅!所以對於果尐一個價錢任食嘅鋪頭,我係好有保留。但係有一樣例外,就係任食大閘蟹。
今年精喇,一叫二十隻。
話說呢樣嘢係我舊年開始做,而咁啱又有幾個朋友同我癲埋一份,所以今年食過番尋味。其實我嘅癲係癲得嚟好理性嘅。我係好鍾意食大閘蟹嘅,而我又唔係咁鍾意食好大隻果尐,咁前年有個朋友喺網上團購,幫我買用500蚊唔駛買咗十隻大閘蟹,每隻四兩左右,我當時都驚唔知係乜貨,點知我揸住張團購單至知完來係銅鑼灣老字號,咁已經放心好多,跟住去攞貨、食完,覺得真係好抵食。至知道原來五十蚊隻大閘蟹係好食得過。

之後有記者朋友同我講話紫粵軒個「任食大閘蟹餐」都好抵食,而且佢尐貨係來自外國,所以水準有保證。咁我又心思思囉喎,但係成要成四百幾蚊一個人落樓,如果唔正咪好可憐!唔單止蝕水,重用埋我尐大閘蟹quota,呢樣先至超唔抵!思前想後,覺得都要去試嘅。於是就約埋幾個肯同我癲嘅人一齊去。

嘩,乜咁多花式㗎,又薰衣草、又風沙、又油泡,搞咁多花神都冇用,係完全吸引唔到我嘅,我只食一味,就係蒸。結果我食咗十一隻,但係食完之後我係有尐覺得自己輸咗嘅,所以我同朋友檢討一輪之後,決定今年如果佢再嚟,我地要調整策略。

首先,真係乜嘢都唔可以另外叫,上年我個朋友叫咗一杯香片,結果係加咗成百蚊。咁你又唔駛擔心會口行行,因為佢係有薑茶不停添加,同埋熱水亦都係免費嘅。其實食大閘蟹除非你飲花雕,如果唔係佢杯薑茶都好啱駛,一來夠熱可以消下滯,二來可以驅下大閘蟹尐寒氣,自己喺屋企食,都不過係飲呢兩樣嘢啫。

另外,佢呢個任食大閘蟹餐係包一碗蟹黃羹同一碟類似炸蝦丸物體。根據去年嘅經驗,呢兩樣嘢好long胃,係會影響你食蟹嘅數量嘅,而且食完蟹你會想搵尐熱嘢食下,咁呢碗蟹黃羹,雖然我唔食,因為有蛋,但係真係可以幫你暖下個胃。
一人叫得一隻,食完之後,要等半點鐘至有第二隻!
到咗戲肉部份,就係落單叫蟹嘅時候喇,我地舊年一來唔識路,二來扮斯文,第一次落單一人叫一隻,結果食完一隻再點第二隻,係等咗半粒鐘有多,真係乜嘢心情都冇哂喇!

所以根據去年經驗,我歸納咗呢幾招攻略。
1. 除咗你好想飲花雕之外,唔好另外點任何飲品或食物。
2. 請佢將蟹黃羹同埋果碟炸嘢喺你食完大閘蟹之後先至上,唔好俾佢牙住你個胃,俾佢質到飽哂!
3. 落單叫蟹嘅時候,唔好一隻一隻咁叫,要預備一人食四、五隻,然後喺大家食到第三隻嘅時候再落柯打,咁就喺你食完枱面嘅蟹之時,就有新蒸好熱辣辣嘅另一批貨到,咁個食蟹過程就好順暢,唔駛坐喺度等到冇哂食慾!
今年成績:12隻
最後呢個供略係最重要嘅,就係如果你冇能力食番至少六、七隻,我勸你唔好去,因為一定維唔到皮。但係如果你好似我咁食到十隻以上,咁就真係好抵,第一佢尐蟹嘅質素唔差,雖然只有三兩同埋蒸老咗,但係尐蟹好有羔,另外有人幫你煮埋、洗埋,自己食完拍下手就走得,真係乾手淨腳,心情特別好。

2015年10月10日 星期六

為食路上,豬肺湯

雖然這幾天的天氣並不像秋天,但根據中國的曆法,秋天確實已經在微涼的晚風中駕臨。天氣變得乾燥,皮膚就最能反映真相了。這種氣候就真係要喺飲食上潤一潤,嗱,煲豬肺湯就最適合不過喇!每當我跟朋友說起可以如何、如何去煲豬肺湯,朋友不是不信我懂得煲這湯,就是當我行咗一件奇蹟咁萬般讚嘆﹗唉,中國湯水有幾難,來去兩個要訣:材料加時間﹗不過煲豬肺湯就要多加一個要訣,就係心機。

買個豬肺已經要有準備工夫,你要早一天去同相熟的豬肉檔,請他代留新鮮豬肺一副,如果唔係就未必有豬肺,又就算有都可能唔夠新鮮,又或者新鮮但係個肺好多窿,咁咪一路入水一路漏水,咁咪洗到天光都未洗得乾淨囉!

買到靚豬肺番屋企之後,先洗下個豬肺嘅表面,之後搵一條大概八吋嘅膠喉,如果冇就要去買喇,咁呢條喉係點用嘅呢?佢一邊係用嚟插喺水喉出口,而另一邊則插去豬肺個喉位,之後就開水喉灌水入豬肺內,直至個肺漲滿,再把水擠出,這第一次擠出的水,應是淡紅色的。

之後把這灌水、擠水的過程重複,又重複,再重複重複重複,前後最少半小時,直至擠出來的水,是清澈透明為止,這步驟不可偷懶,未洗乾淨個豬肺便用來煲湯,事實會係點我唔知,因為未試過,但係一句講哂,後果自負!

呢個時候你都應該已經身水身汗,但係只係做咗預備工夫嘅一半,呢個moment唯有繼續幻想煲好之後碗湯幾咁潤,同埋屋企人會幾咁大力讚賞你,如果唔係,真係好想放棄!

咁豬肺都洗到乾淨哂喇,重有乜嘢做呢?你問!嗱,等豬肺洗乾淨後,便用刀把豬肺切成二吋乘二吋左右的方塊,之後再把豬肺方塊洗乾淨,睇下重有冇漬血或者其他尐唔知乜。之後就開火將隻鑊燒熱,把豬肺塊放落去就咁炒,乜都唔好落,就咁白鑊炒,一路炒一路有水從豬肺塊走出來,當炒出來的水差不多滿一鑊,便要把倒咗尐水去,再把豬肺回鑊繼續炒,直至豬肺唔再出水為止。你諗下,如果唔炒尐豬肺,你飲果碗湯其實係尐洗肺水,都咪話唔核突!

好喇,講番個肺,這時豬肺塊的尺碼,大概是未炒時的一半,所以切豬肺時唔可以切得太細塊—否則又係後果自負喇!

由於時間關係,我地事先已經將白菜、菜乾、肉排、南北杏及蜜棗洗乾淨,呢個時候可以將佢地同已經俾你炒到水都冇滴嘅豬肺,放入大湯煲入面煲嘞,先以大火煲至大滾,再收細火至湯水仍然滾動為止。係咁煲一個鐘頭,中間留意下佢有冇乾水,之後就可以放入燜燒煲,再喺飲之前半小時再攞番出嚟煲,咁就得嘞,咁你中間果段時間梗係唔可以得幾個字喇,點都要有番三幾小時。咁如果你冇燜燒煲,又或者冇時間,就要係咁中火煲佢三小時。

咁樣,一煲滋潤養生的豬肺湯便可以上枱嘞!這個湯的製作過程真係非常操勞,飲果個應該非常潤肺兼養顏,但係做果個就勞神而傷肝,真係飲咗都未必補得番!咁如果咁難搞嘅一煲湯都有人肯煲俾你飲,就真係要飲多幾碗喇,一來你要領略人地嘅心意,二來將來佢得手之後未必肯煲㗎喇!


2015年10月1日 星期四

為食路上,樂意牛扒屋

近來聽餐廳執笠的消息聽得多,實在有點麻木!不是對這些餐廳沒有感情,但感情真的不能天長地久,尤其是當餐廳主人的下一代成長了,要接手生意,是獨家經營還好,就算兄弟眾多,但做老豆果個一日重喺度,則萬事得以擺平,但如果當年是幾個好朋友合夥,其中一個而家想插個仔入嚟就麻煩,可能係其他股東唔想佢擺多個人入嚟出多份糧,亦可能係入到嚟唔識做嘢,阻手阻腳,更可能是年輕人想大展拳腳,把餐廳改頭換面,影響生意!無論邊樣,總之發展到第二代,除非冇人想插個仔入餐廳,否則冇爭拗就假嘅!

嗱,早排至有一間就係因為股東不和而拉閘!講真,呢尐餐廳而家唔執,都冇乜用,股東不和,就一定影響資源分配,冇錢買材料,就算你個廚煮到隻雞曉飛,都一定保持唔到水準,遲早俾客人拋棄!

但係另一種執笠,就一定要去支持,就係無良業主瘋狂加租,餐廳被迫離場果種!車,人地業主都要食㗎,做乜話人無良喎!我同意業主都要生存,我係講瘋狂加租果尐業主,你唔好聽咗一句就狂插,好多時聽嘢要聽得清楚尐,唔係有Facebook就可以鍾意就鬧,鬧人都要有根有據,唔係俾人當癲狗就唔好喇!

講番呢間被迫一年後停業嘅餐廳先。佢位於灣仔演藝附近嘅樂意牛扒屋,食過一次之後,你通常都會樂意去食第二次。這次並唔係我主動出擊,而係小芝媽個女阿小芝約嘅。

係星期六下午,以為呢尐餐廳喺星期六應該少人,點知滿座到不得了,唔知係咪個個星期六都係咁,定係執笠效應!安排咗一張靠近窗邊嘅卡位,真係好,一來靠窗可以睇下外面嘅風景,二來卡位係我嘅至愛,未食已經開始加分。

坐低佢俾咗張午餐菜牌我地,係手寫嘅,重係英文嚟嘅添!不過待應喺擺低咗張精巧嘅菜牌之後,亦立即介紹每一款套餐嘅主菜。

朋友分別叫咗牛,而我就叫咗豬扒。

先嚟餐包,唔,係暖笠笠㗎,一手抓向麵包頭,攞埋嚟一搣,嘩,係脆得好緊要㗎,二話不說,即刻揸牛油,然後一手送入口,好味呀!呢個麵包當然又為呢間餐廳加分喇!之後係羅宋湯,呢個湯除咗夠熱之外,就冇乜特別。

主菜到喇,朋友嘅牛我冇得試,但係睇佢地食得幾投入就知好味,至於我嘅洋蔥豬扒就煮得剛剛好,厚身得嚟表面唔老,而入面亦唔會唔熟,重有少少粉紅色,賣相同口感都唔錯,如果要批評,就係點解件豬扒會冇骨㗎,食豬扒最精彩係連住舊骨果附近尐肉吖嘛,快餐店唔識就話啫,呢尐老牌餐廳都唔識,我接受唔到囉!

唔好以為餐飯就喺呢度結束,可以計分,未!咖啡以外,佢地重附送甜品,重係只得一款,香蕉蛋糕,呢樣嘢係我嘅拿手好戲,因為其實好易整,但係易整都可以唔好食㗎!件香蕉蛋糕送到,睇樣非常合格,而味道亦香甜適中,輕輕的香蕉味特別吸引,唯一唔好嘅係有少少乾身。

我嘅豬扒埋單係百五蚊,而四個人加埋都不過一千。食物有水準,冇限時限刻要你起身,環境舒服,但係只有一年壽命,可惜!

最後只有向放喺餐廳門內嘅聖母瑪利亞祈禱,希望佢可以使業主回心轉意,唔好瘋狂加租!

而家搵一間價錢大眾化又唔當你係計時炸彈,驚你個半鐘頭會爆炸,所以非趕你走不可嘅餐廳真係好少,個個用生意難做嚟做藉口,搞到我地食都食到趕喉趕命!辛苦搵嚟自在食,咁委屈,我不如返屋企煮!