依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年6月15日 星期一

嘉嘉的為食路上,瓜

時間過得真係快,半年又就快過去,而下個星期一亦係24節氣之中嘅「夏至」喇,雖然我唔識醫術,但廣東人點都識番少少食療,咁夏至要點食法至可以保養身體呢?原來夏天要保護陽氣,所以飲食要清淡,要多食雜糧以寒其體,不可過食熱性食物,以免助熱,更加要多飲水,以收清熱解毒,利尿消腫之效。而諗起利尿嘅食物,我就會諗起冬瓜湯。

冬瓜湯真係由細飲到大,健康又愉快。呢個湯個賣相就認真麻麻,啡啡灰灰,成盤洗腳水咁,細個時唔多願飲,但係我鍾意食冬瓜喎,於是媽媽就𢳂一碗冬瓜俾我食,咁食完冬瓜個碗就梗有尐湯水嘅,咁佢話唔好嘥飲埋佢,我見少少就順下佢意喇,如果者佢每次加多尐湯水,咁逐少逐少加,到後來已經習慣左,而個湯亦實在唔算難飲,咁就養成左冬天飲冬瓜水嘅習慣。

這個湯非常之易。份量:一量米杯之扁豆赤小豆,半米杯意米,兩斤半冬瓜,陳皮一片,這個份量五六人用。用清水把扁豆赤小豆及意米和陳皮分別洗淨,再把冬瓜連皮切大塊,水滾後把所有材料放入,再滾後收細火,但以水仍能滾動為準,大概兩個半小時,便可飲用,其實而家自己搬左出嚟住,有陣時煲一煲冬瓜水連渣食,真係飯都唔駛煮又一餐,而且佢絕不肥膩,真係乾手淨腳。

不過呢個冬瓜湯都唔係冇難飲嘅時候㗎,不過唔關個湯本身事,係煮果個嘅問題,因為尐外籍家務助理係分唔清你尐廣東人咁多湯,呢樣加乜、果樣又唔加尐物,試過有一次,個家務助理醒得滯,竟然喺煲湯度落鹽,嘩,難飲到呢!所以切記,不要下鹽,真係好難飲的,屋企有外籍助理的要特別留意。要次次煲都提佢,唔係就浪費左煲湯喇!

雖然話夏天飲冬瓜水飲得好開心,但係夏天我其實更加鍾意西瓜。在熱爆錶的天氣下,渾身不自在,頭重重、鼻興興、昏昏欲睡的,如果這時候走去開著部冷氣瞓番一覺,應該可以補救到,但係番緊工呀,大佬,點瞓呀。等陣間老闆叫你番屋企瞓飽佢,以後都唔駛番就重衰!呢個時候,走落超級市場買隻西瓜嚟食,對我嚟講,係可以即時冇哂尐頭暈身罄嘅!

媽媽成日講佢細路仔時喺下,遇上暑熱或身體不舒服,嫲嫲就會去攞隻冬瓜出嚟,俾媽媽抱著來消暑。不過喺香港我諗除了賣菜婆之外,其他人有機會見到一個完整冬瓜嘅機會並唔多,更何況要搵一整個冬瓜嚟抱!於是我想起它的親戚,阿西瓜。

而家尐西瓜好抵食,而且一般都幾甜同多水,不過小心唔好買左嘔泡或者爆炸西瓜就真。買左西瓜番屋企之後,我係唔會攬住佢嘅,我會將佢一分為二,一半切粒放入雪櫃,好方便我口痕時拮下一塊拮下一塊的吃,另一半的四分一則用來搾汁。嘩,呢招非常有效,一大杯西瓜汁咁飲落去,清甜非常之餘,又真係好似俾佢沖洗緊我全身咁,真係連暑氣也一併給它沖走。


這西瓜汁也真神奇,喝過以後不消三分鐘,頭重重嘅感覺冇左,胃部的漲滯感也沒有了,不單暑氣全消,果尐感冒徵象全部冇哂,疲憊感也消失了,呢個時候我會將剩低果四分一個西瓜切粒,一邊上網一邊拮下拮下咁食,真係寫意非常,非常寫意呀。

沒有留言:

張貼留言