依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年10月10日 星期六

為食路上,豬肺湯

雖然這幾天的天氣並不像秋天,但根據中國的曆法,秋天確實已經在微涼的晚風中駕臨。天氣變得乾燥,皮膚就最能反映真相了。這種氣候就真係要喺飲食上潤一潤,嗱,煲豬肺湯就最適合不過喇!每當我跟朋友說起可以如何、如何去煲豬肺湯,朋友不是不信我懂得煲這湯,就是當我行咗一件奇蹟咁萬般讚嘆﹗唉,中國湯水有幾難,來去兩個要訣:材料加時間﹗不過煲豬肺湯就要多加一個要訣,就係心機。

買個豬肺已經要有準備工夫,你要早一天去同相熟的豬肉檔,請他代留新鮮豬肺一副,如果唔係就未必有豬肺,又就算有都可能唔夠新鮮,又或者新鮮但係個肺好多窿,咁咪一路入水一路漏水,咁咪洗到天光都未洗得乾淨囉!

買到靚豬肺番屋企之後,先洗下個豬肺嘅表面,之後搵一條大概八吋嘅膠喉,如果冇就要去買喇,咁呢條喉係點用嘅呢?佢一邊係用嚟插喺水喉出口,而另一邊則插去豬肺個喉位,之後就開水喉灌水入豬肺內,直至個肺漲滿,再把水擠出,這第一次擠出的水,應是淡紅色的。

之後把這灌水、擠水的過程重複,又重複,再重複重複重複,前後最少半小時,直至擠出來的水,是清澈透明為止,這步驟不可偷懶,未洗乾淨個豬肺便用來煲湯,事實會係點我唔知,因為未試過,但係一句講哂,後果自負!

呢個時候你都應該已經身水身汗,但係只係做咗預備工夫嘅一半,呢個moment唯有繼續幻想煲好之後碗湯幾咁潤,同埋屋企人會幾咁大力讚賞你,如果唔係,真係好想放棄!

咁豬肺都洗到乾淨哂喇,重有乜嘢做呢?你問!嗱,等豬肺洗乾淨後,便用刀把豬肺切成二吋乘二吋左右的方塊,之後再把豬肺方塊洗乾淨,睇下重有冇漬血或者其他尐唔知乜。之後就開火將隻鑊燒熱,把豬肺塊放落去就咁炒,乜都唔好落,就咁白鑊炒,一路炒一路有水從豬肺塊走出來,當炒出來的水差不多滿一鑊,便要把倒咗尐水去,再把豬肺回鑊繼續炒,直至豬肺唔再出水為止。你諗下,如果唔炒尐豬肺,你飲果碗湯其實係尐洗肺水,都咪話唔核突!

好喇,講番個肺,這時豬肺塊的尺碼,大概是未炒時的一半,所以切豬肺時唔可以切得太細塊—否則又係後果自負喇!

由於時間關係,我地事先已經將白菜、菜乾、肉排、南北杏及蜜棗洗乾淨,呢個時候可以將佢地同已經俾你炒到水都冇滴嘅豬肺,放入大湯煲入面煲嘞,先以大火煲至大滾,再收細火至湯水仍然滾動為止。係咁煲一個鐘頭,中間留意下佢有冇乾水,之後就可以放入燜燒煲,再喺飲之前半小時再攞番出嚟煲,咁就得嘞,咁你中間果段時間梗係唔可以得幾個字喇,點都要有番三幾小時。咁如果你冇燜燒煲,又或者冇時間,就要係咁中火煲佢三小時。

咁樣,一煲滋潤養生的豬肺湯便可以上枱嘞!這個湯的製作過程真係非常操勞,飲果個應該非常潤肺兼養顏,但係做果個就勞神而傷肝,真係飲咗都未必補得番!咁如果咁難搞嘅一煲湯都有人肯煲俾你飲,就真係要飲多幾碗喇,一來你要領略人地嘅心意,二來將來佢得手之後未必肯煲㗎喇!


沒有留言:

張貼留言