依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年1月10日 星期六

嘉嘉的為食路上,一盅兩件

有冇聽過一盅兩件呀?如果有,你一定同我咁,有番上下...年紀!計起上泥,我上茶樓飲茶嘅資歷,呀,唔係,係上茶居飲茶嘅資歷至啱,真係有五十年,因為我好細個,即係未識行嘅時候,已經跟阿爺去飲茶,一路飲到而家!

當然,連行都未識行嘅時候,我去飲茶食過尐乜,我係完全唔記得嘅,只係聽阿媽講,話我坐喺張高凳上面,都係咦咦吖吖,見有人喺我身邊賣點心就跳到離哂凳,總之乜都想食,但係最後都只係得個叉燒包!呢尐關於我自己嘅歷史,既然係口傳,我就只會半信半疑,因為時日已遠,我就當然係冇記憶,我相信我阿媽都係記尐唔記尐!

但係到我大左少少,對茶居我就真係好有記憶。不過記得最清楚係喺紅磡近住黃埔果間雲慶樓,果陣時阿爸有時放早,咁阿媽就會帶我去果度同阿爸一齊飲茶,呢個經驗係我獨享嘅,因為哥哥姐姐都番哂學。咁我重記得果間茶樓有個哥哥叫做阿新,最鍾意同我阿爸傾偈。記憶中,佢著一件白色唐裝上衣,穿一條黑色闊褲,對腳著住嘅係好似黃飛鴻著果尐黑布鞋。佢一日揸住個水煲四圍沖茶,沖到咁上下,就去個好大嘅熱水爐果度斟水,之後又再幫人沖茶。

通常走完兩轉,佢就會放個煲喺我地檯面果個辣燶左個位度,係呀,我地次次都係坐果張檯咖。咁佢就開始同我阿爸傾偈,即係而家嘅吹水。由於佢不停講嘢,所以我特別留意佢個口,佢係有一棚金牙嘅!呀,佢地果陣時重有個好型嘅外號,叫做茶博士!點解?我真係唔知呀,但係你咁叫佢,佢會好開心,佢會笑到E起棚金牙俾你睇之外,亦會幫我地入廚房攞尐啱啱蒸好嘅點心出泥俾我地食,有時,重會叫個腸粉師傅幫我地放多尐料入條腸粉度至卷,所以,我對而家果尐成條腸粉加埋得一片叉燒嘅叉燒腸係好有意見咖!

你或者會話咁咪幫老闆倒米!我又唔係咁諗呀,我諗呢尐係人情味囉,一個禮拜見幾日,好朋友都冇見咁多喇!

關於舊式茶樓,另一樣印象深刻嘅就係拖地。果陣時果間茶樓係階磚地,重係令面嘅,而茶樓嘅地下係好多垃圾嘅,我最開心就係見到阿嬸掃地,掃地有乜好嘢好睇呢!因為佢一掃就有好多垃圾俾佢掃哂出泥?唔係,因為阿嬸掃完地就係拖地嘅時候,果時成間茶樓都知,如果我阿爸阿媽喺拖地嘅時候埋單,我係會嘈到拆天嘅!

咁拖地又有乜好睇呢!嗱,我正話都講過,果時尐係階磚地,而間茶樓個地下又污糟,咁個地板就係好多漬嘅,但係當阿嬸將個吸滿左漂白水開嘅拖地水嘅地拖,拖喺地上面,果尐漬就會一拖即除,成個地下就會變得白雪雪,而我因為係坐高凳,所以當其他人喺阿嬸一邊大叫縮腳,個地拖已經同時殺到,一係就俾佢枝地拖撞親,一係就縮得腳泥又執唔切手上嘅報紙而跌到一地嘢好狼狽嘅時候,我就可以安然高坐,欣賞呢個熱鬧而有趣嘅場面,因為故事係未完咖。

啱啱拖完嘅地係好滑嘅,尐人要好小心至可以唔會跣親,咁呢個時候你就會見到所有人都會細細步細細步咁行,真係好似做戲果尐小偷咁,而我地嘅老友阿新就會跣住跣住咁行,佢唔會跌咖,好型咖!而一般泥講,拖完地,阿爸係唔會埋單住,佢會等個地下乾咁尐至起身,怕跣親我同阿媽呀嘛,咁我咪可以喺茶樓坐耐尐囉!


沒有留言:

張貼留言