依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年1月24日 星期六

嘉嘉的為食路上,記憶中的點心

飲茶真係香港人好重要嘅飲食文化。以前淨係飲早茶,後來發展到放食晏都約埋一大班同事去飲茶,而家重有埋夜茶添,重唔止,周街重有好多淨係賣點心嘅鋪頭。作為香港人,你梗係知道飲茶就唔係飲茶咁簡單,係飲茶兼食點心,而亦會隨時妹仔大過主人婆,叫到一檯點心,反而唔係咁多人願意出五六十蚊去沖壺靚少少嘅茶。

不過而家尐點心真係大不如前呀!乜野都塞隻蝦入去,蝦腸、蝦餃當然有蝦喇,咁燒賣有蝦都唔過份,但係唔駛有三隻蝦咁誇張係嘛!咁搞法,燒賣隨時發展成為只係黃色皮嘅蝦餃咋!你唔好笑我作大呀,我問你,你近排食嘅蝦餃,有幾多隻係有筍咖!雖然,燒賣嘅餡係有冬菇粒,但係照咁嘅發展速度,蝦餃燒賣,應該會慢慢合併成為一款點心而唔係兩款囉!我冇誇張呀,點心真係不斷咁變化咖!

唔駛講第二樣,就講下灌湯餃。而家你見到尐灌湯餃係一個黃色皮嘅,比蝦餃大一倍嘅餃,內容都不外乎係尐冬菇瘦肉蝦撈埋一堆嘅物體,另外有尐會加入一兩條魚翅類物體,然後就成隻野擺喺一個有湯嘅碗入面。個餡同外型都唔同佢計較住,講左個造型先。嗱,講到明係灌湯喇嘛,咁就梗係個餃入面灌滿左湯,而唔係一隻大尐嘅餃擺喺湯入面至稱得上做灌湯餃喇,不過除左老式嘅茶樓,我真係見唔番細個時候食嘅灌湯餃喇!你地知就話我聽,等我去懷舊一下。

灌湯餃以前係點樣嘅?以前食灌湯餃賣果個又戰戰兢兢,食果個又戰戰兢兢咖!因為佢真係一隻漲卜卜、注滿湯嘅餃,我重記得佢個點心籠比蝦餃燒賣果尐大,另外一個籠只係得一隻,咁呢隻咁矜貴嘅灌湯餃喺個籠入面係有寶座嘅,佢係坐喺一張銀色有窿嘅架上面,架嘅背面有個小掛勾,用泥方便我地叻起個灌湯餃嘅!

咁點解賣果個會戰戰兢兢呢?因為如果佢喺果籠灌湯餃放到我檯面之前,尐湯就流左出泥,咁呢籠灌湯餃就報銷咖喇!咁雖然唔關佢事,但係佢都會好凳事頭唔抵,因為一穿左,入面尐湯就會流哂出泥,係完全冇辦法挽救嘅!

咁當佢將籠灌湯餃安全咁放到我檯面,就開始到我戰戰兢兢囉喎,咁,我果陣時咁細,呢個將隻灌湯餃轉落隻碗度嘅動作,係唔到我做嘅,但係我都知道未放到入碗前,穿左嘅後果,所以我都好緊張。

咁咁隆重嘅儀式就一定係由我爸爸做,咁雖然籠灌湯餃係我地叫,但係其實成間茶樓尐食客都會望住你,當爸爸快手快腳咁成功將隻灌湯餃移入碗仔,咁大家就好似冇事發生過咁繼續睇報紙、歎茶,但係如果一個唔好彩穿左,咁成間茶樓尐人就會同你一齊驚叫,一齊凳你唔抵喇!好熱鬧咖!

係呀,果個年代,乜野都簡單尐,穿左隻灌湯餃,係我地穿左喎,都可以俾人講成餐茶咖!但係呢尐亦都係而家呢個年代所缺少嘅溫情。




沒有留言:

張貼留言