依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年3月14日 星期六

嘉嘉的為食路上,食家朋友

我係一個為食嘅人,但係我對食其實唔算揀擇,最常掛喺口邊嘅一句說話係好一餐,唔好咪食過餐囉。其實食物唔啱胃口冇乜大不了,唔鍾意咪食少件,真係食唔落口嘅咪番屋企煮個麵囉,我係唔會對住人地尐食物發哂老皮嘅!唔知係我為食,所以自自然然會親近尐食家朋友,定係我條命生成係同尐食家做朋友,點都好,我真係時時有機會食好嘢,但係事實上我係好怕同尐所謂食家出街食飯,蔡瀾例外。

我認識嘅食家朋友唔少,佢地除左本身咀尖自封食家之外,好多亦有寫專欄,係大眾公認嘅食家。食家喎,所寫嘅嘢當然係對食店有影響喇,所以當佢地入到一間餐廳時,係真係有特別禮遇的。最簡單係個廚會即刻走出嚟同佢打招呼,之後由個廚發版食乜餸,咁煮出嚟嘅當然係份量十足,心機百倍嘅食物喇。但係好多時候我覺得咁樣整出嚟嘅食物會係衰左嘅!可能因為太緊張,所以失去神韻,更可能係太急於表現,以至進退失據,煮出一鑊粥!作為香港人,你應該明白一鑊粥並唔係一鑊粥咖呵!

而事實上材料係特別充足嘅,我記得有一次個朋友帶我去食龍蝦宴,其中一味炒球,嘩,舊舊都係肉,真係一隻腳都冇,咁呢尐係咪特種龍蝦呢?梗係唔係喇,尐腳咪去哂其他枱果度囉!係呀,我地成日吹捧尐食家,甚至跟住佢地嘅推介嚟食,其實某程度上係剝削緊自己!

好嘞,講左咁多親近食家嘅著數,講番同食家一齊食飯嘅唔好處先,有尐食家為左表現佢地嘅身份,係會喺骨頭裡挑雞蛋,唔好誤會,我唔係講錯,佢地真係喺骨頭裡挑雞蛋,因為都冇嘢俾佢挑剔!其實遇到呢尐場面,有時都幾尷尬,嗱,好似人地放左碗湯喺我面前,當我呼嚕呼嚕飲得興高彩列嘅時候,佢突然講句:嘩,唔得喎,呢碗湯!嗄,佢話唔得?但係我又覺得幾好飲喎,咁我應該飲落去呀,定係即刻剎停自己個口呢!唔飲,就咁倒左幾碗湯哂左尐呀!飲埋佢先喇,我心諗!但係見其他人都定哂鏡,唔通我咁唔俾面阿食家咩!於是我亦只好放下匙羹,走向人群!

跟住,多數就係個經理出嚟問有乜嘢問題,然之後就係個廚轉頭換過款湯我地再飲。通常呢第二碗我係唔會點飲嘅,一來我之前飲左,二來點知個廚會唔會太高興而加料㗎!點解?你懂的!唏,話埋俾你聽都唔怕嘞,咁足料嘅湯,我驚會補得滯,嘻嘻!

咁,同食家出去食飯都有好處,就係唔駛多講,好似有一次,跟衫尾去食日本菜,個老闆博命推薦佢尐魚生,又話新鮮又話抵,俾著同其他人就一定會話,怕咩呀,人地打開門做生意,冇事嘅,最後都係點左點呢個魚生!但係同食家去,佢就會明白平嘢冇好嘅道理,魚生,咁平又咁新鮮,即係本港海域捕獲囉,咁尐水質如何心中有數喇!

另外一次又係同魚有關,餐廳話有條野方脷,於是立即叫佢蒸喇,點知一上枱,唔係養方脷,亦都唔係熟得滯,係有汽油味,俾著其他人,一定會你一啖我一啖咁試下係咪先,咁條魚俾你試到好似食哂咁,重點叫人退貨!但係同食家一齊就唔同嘞,佢只要聞一聞再夾少少嚟試,已試出汽油味!

不過我真係唔係幾鍾意跟食家去食飯,雖然有好嘢食,但係都好緊張下嘅,有幾次試過胃痛添!好似阿媽話事解,做人都係食自己著自己好尐,著數有陣時都好惡哽㗎!


沒有留言:

張貼留言