依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2015年7月23日 星期四

為食路上、三杯鴛鴦,一種情懷

在過去一個星期,我竟然一共幫趁了三間茶記。兩間在港島、一間在九龍。我說竟然,是因為三間都是在沒有計劃的情況下,闖了進去的。我所講的茶記是貨真價實,現沖現賣,沒有廠房預制配方,沒有上市,沒有連鎖店的茶記,是童年現在一般可愛果種茶記,係有樓上雅座嘅茶記,係冇絮,加一,唔會限時限刻,重一坐低已經奉上熱茶的茶餐廳。

關於茶記嘅記憶特別多,其中一個係我到好大個都分唔清兩種飲品嘅顏色。佢地一個叫好立克,一個叫阿華田!你或者會話,咁都分唔到,搞錯呀!冇搞錯喎,分唔到就分唔到㗎喇,我姐姐教過我㗎,佢話你記住有克字果個唔係黑色咪得囉!有克字果個唔黑,咁即係想飲白就叫克,嘩,重混亂呀!咁我就索性叫果隻飲品做白色,我成屋人都知㗎!

另一個關於茶記嘅記憶就係我成日打爛杯。細個時候,茶餐廳用嘅杯又厚又重,而我鍾意飲嘅白色,就係用一隻純白色嘅杯裝嘅,果時細個吖嘛,有杯甜甜地嘅熱嘢飲,都好開心㗎!加上個杯好靚,於是每次佢一放落枱,我會急不及待一手𢲡起隻杯耳,但係對一個小朋友嚟講,隻杯係太重喇,於是好自然另一隻手會走去幫忙,但當隻手一掂到熱辣辣嘅杯邊,就自然反應地放手,而果陣時嘅我,就真係小嘉嘉嚟嘅,所以一放就兩隻手都放哂,咁杯白色飲品連白色嘅杯就會跌左落地!

我好記得每一次當我打爛隻杯時,爸爸都話,唔駛驚,好彩冇淥親!於是我真係以為冇乜特別,只要唔淥親就得,到我大個至知道,原來爸爸每次除左要俾多一杯飲品嘅錢之外,重要俾埋果隻杯嘅錢。不過後來老闆娘一見我嚟,就換個膠杯嚟裝住杯飲品,咁就冇再打爛杯嘞,但係到好大個都俾個老闆娘囉!

重有一樣茶餐廳嘅深刻記憶就係樓上雅座!過去呢個星期我去過嘅茶餐廳,都係正牌茶記,通通都有樓上雅座嘅!樓上雅座係收貴尐㗎,而聽哥哥講,爸爸自己去嘅時候係坐樓下嘅,帶住我地幾個時失至坐樓上,果時以為好矜貴,後尾至知,原來樓下係平尐之餘,客人亦都開放尐,即係如果冇粗口做連接詞係講唔到一句完整句子嘅,咁我地係細路仔,爸爸唔想我地咁早接觸另一類文化係可以理解嘅!

今日我並唔係想講嘉嘉的個體回憶,我反而想大家一齊嚟回憶下你嘅茶餐廳經驗。

呢個禮拜,我去嘅第一間茶餐廳,喺堅尼地城卑路乍街嘅祥香,聽講係金漆招牌,做左成五十幾年,能夠喺大熱天時隨手搵一間餐廳嚟竭下腳,而俾我走左入去係我嘅運氣,刻意走上樓上係想回味一下目往事,而叫杯鴛鴦,係想扮下當年大人,點知杯鴛鴦竟然非常之到家,睇嚟,佢呢個長期啡香滿溢嘅樂園,應該有排做。

另一家都喺西環,不過喺正街,叫做聯華。又係隨便走入去想同自己過個冷河同歎番杯鴛鴦,杯嘢好唔好飲?正如我落柯打時問阿伙計哥,呢度有冇鴛鴦,佢答話,呢尐茶餐廳點會冇鴛鴦,所以我會答你,呢尐茶餐廳,杯鴛鴦點會唔好飲!

而我去呢間聯華嘅時間係下午茶時份嘅尾聲,所以人客都唔少,但係由伙計到食客都好輕鬆,有尐客坐喺度打機,阿嬸喺度填番尐糖同豉油,而個水吧哥哥,同個肥嘟嘟茶客傾到不知幾高興,真係飲完杯鴛鴦,成個人都開心哂!

重有一杯喺九龍飲嘅,話說大前日我去完書展,坐完架滿載香港精神,即係速度驚人嘅小巴之後,落車平要定一定神,於是就走左去小巴街度搵杯嘢飲下。

離遠見間茶餐廳個名叫做蘭亭咁有詩意,雖然個牌匾一定唔係王羲之提字,但係喺旺角有個咁嘅名,真係令我有種出汙泥而不染嘅感覺,於是即刻走入去。可能係晚飯時份,人客唔算多,而大部份都只係飲嘢,我同樣叫左杯鴛鴦,同樣,茶餐廳嘅鴛鴦又點會唔好飲呀。

三間餐廳,都堅守茶餐廳嘅陣地,俾我地知道我地對茶記嘅回憶,係真實嘅,亦都俾我地嘅下一代知道,我地時時掛喺口邊但係已經好少發揮嘅人情味係乜嘢一回事!香港唔止呢三間餐廳嘅,我冇叫你好似我咁老遠走去飲鴛鴦,但係你屋企附近一定有一間茶餐廳嘅,幫趁佢地呀,因為茶餐廳唔應該只係我地嘅回憶,而應該係我地嘅生活!



沒有留言:

張貼留言