依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2014年10月31日 星期五

嘉嘉的為食路上,家務助理

家務助理又走了!你會問,家務助理與你的飲食之路有甚麼關係!有,如果你都有用家務助理,你問下你自己在過去一年,你吃她們煮的飯多,定係出街食多!

記憶中,早年的家務助理都是從菲律賓請過來,不似現在的可以在香港的中介人公司揀的,所以都知道是要教的,她們初來報到時,我們都會請她煮自己的拿手好戲,因為如果一來到就要她學習繁複的中國菜,就算只是家常小菜,對於食慣西餐嘅菲藉人仕,也是很難掌握的,而且我們一心希望,如果她的拿手好戲也「食得下」,咁亦唔需要咁急於教佢煮中國菜,等佢地可以逐步適應。不過,我可以跟你說,這個想法是很一廂情願的,因為她們的拿手好戲,都是煎或炸的,先不說味道,這樣的吃下去,不過一天已經全家熱氣了!

教她們煮菜說難不難,說易不易,肯聽肯記就得,不過有時失起魂上泥就冇計喇!而我覺得最重要還是她們本身也為食。而我是很重視食的,所以近年在選家務助理時,都會要求一個懂得煮食的,而中介人雖然說會因就你的要求作出安排,但他們的目的在收中介費,所以有時手頭上沒有適合的人選,也會介紹給你,當然也有經過一番訓練的,不過不是實戰的烹飪訓練而是口頭訓練,所以自己去揀人時就要打醒十二分精神。

話說有一次我的家務助理要去加拿大工作,於是我又走去旺角的中介中心見人,第一個是菲律賓藉的,我問她識唔識煮飯,佢話識。咁我問佢識煮乜,佢話煲湯。咁我問佢識煲乜湯,佢話青紅蘿蔔煲豬肉,咁勁,我心諗,正喎!跟住我問佢咁識煮乜呀,佢話蒸蛋,雖然我最憎食蛋,但屋企人會食,於是我順口問佢點蒸,佢話:俾尐蛋,俾尐水蒸。咁蒸幾耐呢,我問。佢呆一呆,然後答30 minutes!即係30分鐘呀!嗄,我唔食蛋都知冇可能蒸咁耐喇!下一位!

第二個入泥,佢又係識煲青紅蘿蔔湯,唔止,重識煲蓮藕湯添,亦都識炆粉絲蝦米。今次我精,問埋佢點煲,佢話俾尐蓮藕、俾尐粉絲、俾尐蝦米,你唔好笑呀,亦都唔好以為我作大,我地真係請過一個家務助理,係將尐粉絲蝦米掉埋落節瓜豬展湯度一齊煲呀!我唔怪佢地,因為中國人的飲食文化源遠而流長,唔係咁易掌握,我唔介意教,但係中介公司唔好呃我吖!

之後又見左個話識整豉油雞,我心情又為之一震,即刻問佢點整。佢話用kam kam記豉油雞汁,哦!之後我岳高頭至留意,原來成間中介公司都貼左kam kam記嘅poster!

再之後見了幾個也不合心水,最後是一個印尼藉的,這時我也見得悶悶地,因為個個都係話識煲同果幾款湯同埋送!我轉個方法問佢,我問如果你唔駛煮嘢俾事頭食,你自己鍾意食乜?佢答即食麵。咦,有尐新意喎。我於是問你最叻煮乜送,佢話沙薑雞,唔係咁好彩下話,沙薑雞!咁我問佢點整,佢竟然由配制沙薑粉開始講起,到醃、到蒸、到斬雞都講埋,嘩,聽到我留哂口水呀!即刻簽約。

講番都好多年喇,之後佢番左鄉下嫁人。當然唔係時時咁好彩,我地都經歷過借大耳窿錢嘅助理,俾佢地尐債主打電話恐嚇,亦試過俾佢地偷嘢,話老公發生意外要即刻放假又有,話個仔結婚呃左我阿媽封大利是又有,不過每念到佢地飄洋過海泥賺你幾千蚊,同埋佢地令香港婦女可以安心咁出外工作嘅時候,我就幾激氣都當係一碗煲得唔太好嘅湯咁goo聲吞左佢!

1 則留言:

  1. 家務助理��
    我就是家裏的家務助理,細過自己煮、自己食,應付到啦。
    大過左,就只識食,因2個哥哥都是中廚高手,我就學懶了。

    回覆刪除