依撒意亞50:4

吾主上主賜給了我一個受教的口舌,叫我會用言語援助疲倦的人。(依50:4)

2018年5月24日 星期四

嘉嘉航空,(十七)極光是甚麼

講咗咁多日睇極光之旅,其實極光係乜嘢嚟嘅呢?北極光原名Aurora Borealis,由加里略於1619年命名,Aurora是羅馬晨曦女神,而Boreas則是希臘的北風女神,你講Northern Lights北歐人都會明。極光之所以咁矜貴,在於它的難得,一來世界上看得到極光的地方不多,而人煙可到又看到極光的則更少,南極的叫Aurora Australis或Southern Lights,可在澳洲或南美高地一帶看到,而北極的則不外乎去加拿大的黃刀Yellowknife,冰島、格陵蘭及北歐;二來你就算去到,也不一定能看到,當然,如果你是當地居民,你就會時時睇到,但亦因而唔覺得係乜嘢一回事,好似車我地去INari個司機咁,早尐番屋企瞓覺好過。不過極光亦唔係地球嘅專有景點,其他星球如土星及木星等也有這個現象出現,或者幾十年後,當火星旅行成為事實之後,去火星睇極光會成為一個受歡迎嘅活動都唔定。不過呢尐機會並不屬於我,年輕人,祝你好運!

講番我自己個極光之旅先,我今次算是好運,第一晚已看到,而之後亦有機會再看,但由於我今次只帶了iPhone在身,所以拍得來的照片都是黑黑一片,於是人們搞笑地對我說:有一種極光是黑色的!我可不介意,見到記在心中就是。

關於極光有很多傳說,其中一個就是顏色,除了肯定不是黑色的外,也有很多變化,而極光之所以吸引,當然就在於它那舞動中多變的顏色。它可以是最多人知道的綠色、紫色,亦有藍、紅、黃及粉紅,至於白色,則是被厚雲掩蓋下仍見到的湧動。

另一個傳說是觀看的地方,人們一般會說去挪威睇極光,但如果你去挪威的奧斯陸睇,則攞諾貝爾獎的機會應該會較高!咁即係話喺果度係睇唔到嘅!雖說北緯50度以上已可看到極光,但北極光一般在北極圈內的極光圈內才最易見到,由於極光是四圍走唔定性的,所以極光圈也沒有一定的位置,大概在北緯66度吧。所以雖然2013年冬季是太陽黑子進入本世紀第二次活耀期(極光指數以一至九度分,一度最弱而九度最強),但如果位處北緯50度的地方,則要起碼八度才有機會見到,而在北緯60度以上的,則極光指數只要有三度已可見到,但在北緯66度以上的則二度已很有睇頭,可見越北越有利。有興趣的話,可上這個提供極光指數的網頁看看:http://www.gi.alaska.edu/AuroraForecast/Europe

還有一個傳說是日期,都說只有冬天才有極光,其實唔係嘅,極光全年都在,不過北歐的夏天日長夜短,甚至可以是24小時日照,太陽光當然光過極光,所以才看不到極光。另一個傳說就係2014年唔睇,就要等二十年後才再有機會看的說法,正如我一直講,極光係一直喺度嘅,不過可以2014年後冇咁洶湧,但係舊年去睇嘅人睇到,而今年去睇嘅人,也應該有機會看到。至於去睇極光嘅月份,雖然資料顯示每年嘅8月中至翌年4月都會出現,佢係以北歐進入冬季嚟計,但係如果以機會率計,我會選擇在10月頭至2月尾之間。

去睇極光,天時地利人和同資料都好重要,你現在終於明白為甚麼有人,即是我,一到便見到極光,而有人去了兩次連青光都見唔到條的原因吧!掌握準確的資料最重要呀!

其實見到極光也沒有甚麼大不了,旅行嘅過程先至最重要,而路途上嘅經歷對我的啟發更有意義:這麼荒涼苦寒的地方,上主也賜她美麗動人的極光和平靜祥和的白雪,我們又何必為生活而過份擔憂呢!

沒有留言:

張貼留言